کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

اشپیگل از اختلاف بین واشنگتن و برلین بر سر اوکراین خبر داد

رسانه‌های آلمانی از بروز اختلاف بین واشنگتن و برلین به‌دلیل امتناع دولت آلمان از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه خبر دادند.

 

به گزارش فارس، نشریه «اشپیگل» گزارش داد که «امیلی هابر» سفیر آمریکا در برلین روز دوشنبه نامه‌ای محرمانه به وزارت امور خارجه آلمان ارسال کرد و در آن نوشته که واشنگتن به‌دلیل عدم همکاری مناسب برلین در خصوص اوکراین، این کشور را یک «شریک غیرقابل اعتماد» می‌داند.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، هابر همچنین گفته که «نه تنها در رسانه‌ها، بلکه در کنگره نیز» معتقدند که دولت آلمان «به عنوان یک ترمز در مورد موضوع تحریم‌ها علیه روسیه عمل می‌کند».

 

اشپیگل در ادامه به نقل از سفیر آمریکا در برلین نوشت: «جلوگیری از ارسال تسلیحات از سوی آلمان به اوکراین نیز باعث خشم می‌شود. سفیر نامه را با عبارت “برلین، ما [باهم] مشکل داریم” آغاز کرد. انتقادها به ویژه از سوی جمهوری خواهان وارد می‌شود».

 

به نوشته این نشریه، هابر گفته که در واشنگتن این موضع با این واقعیت توضیح داده می‌شود که برلین می‌خواهد به دریافت گاز ارزان از روسیه ادامه دهد.

 

بر این اساس، آلمان بارها اعلام کرده که از ارسال تسلیحات به اوکراین حمایت نمی‌کند. به ویژه، «کریستینا لامبرشت» وزیر دفاع آلمان، پیشتر گفته بود که آلمان از کی‌یف حمایت می‌کند، اما تامین تسلیحات کمکی به حل مناقشه نخواهد کرد.

 

موضوع ارسال تسلیحات از آلمان به طور مرتب توسط مقامات اوکراین مطرح می‌شود و «آندری ملنیک» سفیر اوکراین در آلمان نیز گفته که عدم تمایل برلین برای انتقال تسلیحات به کی‌یف می‌تواند بر روابط بین دو کشور تأثیر بگذارد.

 

پیش از این نیز خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع دولتی ناشناس نوشته بود مقامات آلمانی مانند آمریکایی‌ها باور ندارند که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین است.

 

از سوی دیگر، «کِی آخیم شونباخ» فرمانده نیروی دریایی آلمان بعد از اظهاراتی درباره پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه و «بیهوده» بودن ادعاها درباره حمله مسکو به اوکراین، از سمت خود استعفا داده بود.

 

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه قویا چنین ادعاهایی را رد کرده اما تأکید کرده تداوم حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه مناطق خودمختار روس زبان این کشور واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

 

مسکو همچنین به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. هفته گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

چین نسبت به‌احتمال درگیری نظامی به‌امریکا هشدار داد و گفت “با آتش بازی می‌کند”

سفیر جدید چین در آمریکا، نسبت به احتمال بروز “درگیری نظامی” بر سر تایوان هشدار داده و تایپه را به “قدم گذاشتن در مسیر استقلال‌طلبی” متهم کرد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

آمادگی ارتش چین نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز امریکا در جریان برگزاری المپیک زمستانی پکن

نیروی دریایی چین با برگزاری یک سری مانورهای نظامی اعلام کرد که آماده مقابله با هرگونه اقدام تحریک‌آمیز حین برگزاری المپیک زمستانی پکن است.

ادامه

امریکا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, شرق آسیا, ورزشی

خشم زلنسکی از دولت و رسانه‌های آمریکا درباره تنش‌زایی در اوکراین

رئیس جمهور اوکراین به دولت آمریکا و رسانه‌های غرب درباره افزایش تنش در مرزهای اوکراین از طریق اطلاعات نادرست هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

ائتلاف ضد جنگ؛ آمریکا ناتو را به نیرویی بی‌هدف تبدیل کرده که دستورات نظامی واشنگتن را انجام می‌دهد

هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ عنوان کرد آمریکا از تنش مسکو و کی‌یف به نفع اهداف ژئواستراتژیک خود استفاده می‌کند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ضد جنگ, ناتو