هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

اتحادیه اروپا ضمن اعطای معافیت به مجارستان بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

رهبران اتحادیه اروپا دوشنبه شب بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه که کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت از این کشور تا پایان سال جاری را نیز شامل می‌شود به توافق دست یافتند.

 

به گزارش یورو نیوز؛ سران بیست و هفت کشور عضو اتحادیه به رغم بدگمانی‌هایی که پیش‌تر نسبت به احتمال شکاف در میان اعضا بر سر این توافق وجود داشت سرانجام به اجماع رسیدند و ضمن اعطای معافیت به مجارستان بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه برای اعضای این اتحادیه ممنوع کردند.

 

شارل میشل، رئیس شورای اروپا با انتشار توییتی ضمن اعلام توافق سران اتحادیه برای ممنوعیت واردات حداکثری نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد که این ممنوعیت بیش از دو سوم واردات نفتی از روسیه را در بر می‌گیرد و سبب خواهد شد تا بخش بزرگی از منبع تامین مالی ماشین جنگی مسکو قطع شود.

 

رئیس شورای اروپا یادآور شد که تصمیم سران کشورهای عضو با هدف اعمال فشار حداکثری به روسیه و ترغیب این کشور به توقف تهاجم نظامی به اوکراین اتخاذ شده است.

 

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در پایان نشست دوشنبه شب رهبران اتحادیه با انتشار توییتی تصریح کرد: «به واسطه تعهد داوطلبانه برلین و ورشو برای توقف واردات نفت از طریق خط لوله دروژبا، تحریم تازه ‌روسیه زمینه کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت اروپا از این کشور را تا پایان سال جاری فراهم می‌کند.»

 

به گزارش فرانس‌پرس، به رغم اعمال ممنوعیت تازه برای واردات نفت روسیه، این ممنوعیت در وهله نخست واردات از طریق خط لوله دروژبا را که محل اصلی تامین نفت برای مجارستان به شمار می‌رود، شامل نخواهد شد.

 

این راهکار سبب شده است تا بوداپست از تصمیم برای وتوی بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که از هفته‌های گذشته به دلیل برخی مخالفت‌ها با موانعی روبرو شده بود، خودداری کند.

 

مجارستان، کشوری محصور در خشکی و بدون دسترسی به دریا حدود ۶۵ درصد از نفت مصرفی خود را از طریق خط لوله دروژبا دریافت می‌کند.

 

از سوی دیگر، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، تحریم تدریجی اتحادیه اروپا ابتدا محدود به نفت حمل شده با قایق خواهد بود که حدود دو سوم خرید‌های نفتی اتحادیه اروپا از روسیه را در بر می‌گیرد.

 

الیزه در بیانیه‌ای که به مناسبت بسته جدید تحریمی بروکسل علیه مسکو منتشر شده تاکید کرده است که مذاکرات باید در اسرع وقت برای متوقف کردن مابقی واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا از سر گرفته شود.

 

بسته تحریم‌های جدید که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یک ماه پیش رایزنی و مذاکره برای تصویب آن را آغاز کرده بودند همچنین فهرست تحریم اشخاص و نهاد‌های نزدیک و وابسته به مسکو را گسترده‌تر کرده است.

 

در این راستا علاوه بر افزوده شدن نام ۶۰ شخصیت دیگر از جمله کیریل یکم، اسقف اعظم کلیسای اتدکس روسیه به فهرست سیاه تحریم‌های روسیه، دسترسی بزرگترین بانک این کشور به سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت نیز قطع شده است.

 

قطع دسترسی به سوئیفت علاوه بر «اسبربانک» یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه که بزرگترین بانک این کشور و اروپای شرقی به شمار می‌رود دو بانک دیگر روسیه را نیز شامل می‌شود.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پیش از تصویب بسته تحریمی جدید در یک کنفرانس ویدئویی خطاب به رهبران اروپایی خواستار یکپارچه شدن کشورهای عضو اتحادیه و اتخاذ موضعی قاطعانه برای اعمال فشار به روسیه شده بود.

کرواسی: بهای تحریم نفت روسیه را شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد

رئیس جمهور کرواسی روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, کرواسی, لهستان

هشداری به آمریکا؛ پرواز ۳۰ فرونده جنگنده ارتش آزدیبخش چین بر فراز حریم هوایی تایوان

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در گزارشی به پرواز ۳۰ فرونده جنگنده ارتش آزدیبخش چین در نزدیکی تایوان همزمان با ورود یک سناتور آمریکایی به این جزیره پرداخت و نوشت: این در حالی بود که نیروی دریایی ارتش آمریکا هم در فاصله نه چندان دوری در حال برگزاری رزمایش مشترک با تایوان بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در محل استقرار ناو هواپیمابر چینی

بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی ایالات متحده تمرینات دوگانه‌ای را با ناوهای هواپیمابر خود در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب شرقی اوکیناوا برگزار کرد که در نزدیک محل استقرار ناوگروه هواپیمابر لیائونینگ چین، است.   به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، رزمایش نیروی دریایی آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای ... برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در محل استقرار ناو هواپیمابر چینی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

مخالفت سران اتریش و آلمان با تحریم گاز طبیعی روسیه

صدراعظم اتریش روز سه شنبه با آسان‌تر دانستن جبران نفت خام وارداتی از روسیه، نسبت به گاز طبیعی آن، تائید کرد که تحریم خرید گاز طبیعی از روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, بلژیک, بلغارستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

چین نقض مکرر قوانین بین‌المللی توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که پکن را چالش نظام جهانی خطاب کرده بود ، نقض مکرر قوانین بین‌الملی از سوی واشنگتن را محکوم کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عراق