کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

اتحادیه اروپا روی برخی کالاهای دیگرآمریکا تعرفه اعمال می کند

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، روز چهارشنبه فهرستی از کالاهای دیگر وارداتی آمریکا برای اعمال تعرفه بر روی آنها منتشر کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از بروکسل، ارزش این کالاهای آمریکایی، ۲۰ میلیارد دلار است که می تواند در مناقشه یارانه هواپیماها بین اروپا و آمریکا برای آنها تعرفه های وارداتی تعیین شود.

 

بیش از پانزده سال است که آمریکا و اتحادیه اروپا در سازمان تجارت جهانی بر سر یارانه هایی که به شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس پرداخت می شود دچار اختلاف هستند.

 

­این فهرست متشکل از کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله هواپیما، بالگرد، تراکتور و انواع ادوات کشاورزی، ماهی، توتون، چمدان وکنسول بازی های رایانه ای می‌شود.

 

این اقدام کمیسیون اروپا در حالی صورت می گیرد که ‘سیسیلیا مالستروم’ کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکیده بود به منظور جلوگیری از مناقشه تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا، باید در زمینه مذاکرات تجاری به توافقی دست یافت چرا که از بروز جنگی تجاری میان آمریکا و اروپا جلوگیری خواهد کرد.مذاکرات میان اروپا و آمریکا ‘مرحله بسیار مهمی’ است که آغاز آن از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

تاکید مالستروم بر آغاز مذاکرات تجاری میان اروپا و آمریکا در حالی مطرح می شود که فرانسه به علت مخالفت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با توافقنامه آب و هوایی پاریس، با این مذاکرات مخالف است.

 

به گزارش ایرنا، سایه سنگین تقابل اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورهایی که با آنها کسری تجاری دارد از جمله اتحادیه اروپا همچنان با حربه«اعمال تعرفه‌های سنگین» ادامه یافته به گونه‌ای که به تازگی «دونالد ترامپ» هشدار داده است بر کالاهای کشورهای عضو این اتحادیه میلیاردها دلار تعرفه اعمال می‌کند.

 

مناقشات تجاری وتهدید به اعمال تعرفه‌ برای کالاهای صادراتی میان اتحادیه اروپا وآمریکا از سال ۲۰۱۷میلادی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید شدت گرفت.

 

اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۶بود که ترامپ بااستقبال از ورود به یک جنگ تجاری بااروپا و چند کشور دیگر اعلام کرد،ایالات متحده از«تجارت ناعادلانه» لطمه دیده است، بنابراین در نخستین گام تعرفه‌ های واردات فلزات را برای فولاد ۲۵ درصد و آلومینیوم ۱۰ درصد بالا برد.

 

ترامپ درباره جنگ اقتصادی با اروپا به فاکس‌نیوز گفته بود،«اتحادیه اروپا به همان بدی چین است،‌ فقط کوچکتر، کاری که با ما می‌کنند وحشتناک است.»

 

آمریکا بزرگترین واردکننده فولاد و آلومینیوم در جهان بوده به طوری که میزان وارداتش، چهار برابر صادرات این مواد است.

 

همان زمان مقام‌ های اروپایی ازجمله «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کردند که این اتحادیه با اقدامات تلافی‌جویانه «با افزایش عوارض واردات محصولات کشاورزی، فولاد و دیگر اجناس آمریکایی» پاسخ قاطعی به آن می‌دهد؛ براین اساس بر واردات ۲/۸ میلیارد دلار از محصولات آمریکایی، تعرفه‌های مالیات های جدید وضع کرد.

 

یونکر تصریح کرد، خواهان جنگ تجاری با آمریکا نیستیم؛ اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست داخلی آمریکا نیستند.

ایرنا

کارتر خطاب به ترامپ: آمریکا ‘جنگ دوست‌ترین’ کشور دنیا است

«جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک گردهمایی مذهبی اعلام کرد که به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری کنونی این کشور گفته که ایالات متحده جنگ دوست‌ترین کشور دنیا است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, صلح

اروپا خود را برای وضع تعرفه‌های بالا بر تولیدات آمریکایی آماده می‌کند

در پی بالا گرفتن مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برخی رسانه‌ها از آمادگی بروکسل برای قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر روی برخی تولیدات آمریکایی در واکنش به تهدیدات واشنگتن خبر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر

سردبیر ویکی‌لیکس: انگلیس آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد

کریستین هرافنسون، سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس معتقد است جولیان آسانژ هدف آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته و از پلیس انگلیس خواست او را به آمریکا تحویل ندهد.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس