چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اروپا خود را برای وضع تعرفه‌های بالا بر تولیدات آمریکایی آماده می‌کند

در پی بالا گرفتن مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس برخی رسانه‌ها از آمادگی بروکسل برای قراردادن تعرفه‌های گمرکی بالا بر روی برخی تولیدات آمریکایی در واکنش به تهدیدات واشنگتن خبر دادند.

 

به نقل از نشریه “دی سایت” آلمان، اتحادیه اروپا آمریکا را به قراردادن تعرفه‌های گمرکی جدید روی تولیدات آمریکایی تهدید کرده است. به نوشته چندین خبرگزاری غربی کمیسیون اروپایی روز جمعه لیستی از تولیدات آمریکایی را ارائه داد که می تواند با تعرفه‌های گمرکی جدید مواجه شود. این لیست، وارداتی به ارزش حدود ۲۰ میلیارد یورو را شامل می شود.

 

البته کمیسیون اروپایی هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

 

پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیراتی منفی بر آمریکا داشته است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از اروپا، تعرفه وضع می‌کند.

 

اوایل این هفته، نماینده تجاری آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن در حال آماده‌سازی تعرفه‌هایی برای طیف گسترده‌ای از صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا است که این گروه، کالاهایی نظیر هواپیمای مسافربری و قطعات آن و همچنین مشروبات الکلی، پنیر و محصولات لبنی را در برمی‌گیرد.

 

ترامپ در توئیتر خود نوشت: سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیرات مخربی بر ایالات متحده آمریکا داشته است و حالا این کشور بر ۱۱ میلیارد دلار از کالاهای اتحادیه اروپا تعرفه وضع خواهد کرد. اتحادیه اروپا از تجارت با آمریکا سوءاستفاده کرده و این روند به‌زودی متوقف می‌شود.

 

این تهدید آمریکا به شدت مورد انتقاد مقامات اروپایی قرار گرفت. آنها می‌گویند در این رقم ۱۱ میلیارد دلار خیلی اغراق شده است. همچنین بلوک اروپا تهدید کرده است اقداماتی تلافی‌جویانه را برای سوبسیدهای بوئینگ به کار خواهد گرفت.

 

ایرباس با اعلام اینکه هیچ پایه و اساس قانونی برای این اقدام واشنگتن وجود ندارد، در مورد تعمیق تنش‌های تجاری دو سوی آتلانتیک هشدار داده است.

 

شکایت آمریکا علیه سوبسیدهای دولتی اتحادیه اروپا برای ایرباس، ۱۵ سال پیش در سازمان تجارت جهانی مطرح شد. بیش از یک دهه دو طرف بر سر این موضوع کشمکش قضائی داشتند و اتحادیه اروپا هم، آمریکا را به اقدامات مشابهی در مورد بوئینگ متهم کرد.

 

ترامپ پس از خاتمه دادن به مذاکرات با اتحادیه اروپا برای قرارداد تجاری موسوم به شراکت تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس‌آتلانتیک یا تی‌تی‌آی‌پی، بر واردات فولاد و آلومینیوم از این قاره هم تعرفه وضع کرد. ترامپ همچنین اروپا را به قراردادن تعرفه های گمرکی بالا بر واردات خودرو از اروپا تهدید کرده است.

 

حالا این مناقشات تجاری بین دو سوی آتلانتیک در مسیر تنش زایی بیشتر قرار گرفته است. دونالد ترامپ، کشور خود را به عنوان قربانی توافقات تجاری غیر منصفانه از طرف اروپا دیده و به طرفداران خود در پیش گرفتن یک سیاست بر مبنای شعار اول آمریکا را وعده داده است.

تسنیم

سردبیر ویکی‌لیکس: انگلیس آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد

کریستین هرافنسون، سردبیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس معتقد است جولیان آسانژ هدف آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته و از پلیس انگلیس خواست او را به آمریکا تحویل ندهد.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

نگرانی اروپا از انحصار ‘غول‌های بزرگ فناوری’ در دست آمریکا

اروپا در زمینه فناوری‌های جدید پیشرفت‌های قابل توجهی کرده اما میزبان هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی بزرگ و یا غول‌های بزرگ فناوری نیست و همه آنها از جمله گوگل و فیسبوک در اختیار آمریکاست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, سیاسی

هاوانا: تحریم آمریکا علیه ونزوئلا دزدی اقتصادی است

وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تازه‌ترین دور از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه بخش نفتی ونزوئلا از آن به عنوان “دزدی اقتصادی” یاد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا, ونزوئلا