زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

آمریکا به جنگ افغانستان خاتمه داد تا بر مهار چین تمرکز کند

لو یوچنگ اعلام کرد چین در جهت صلح و ثبات جهانی حرکت می‌کند و برخلاف آمریکا به دنبال هیچ گونه درگیری در جهان نیست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه چین، لو یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه با شبکه دولتی چین در پاسخ به چگونگی مقابله این کشور در مقابل رفتار‌های سیاسی آمریکا گفت: با وجود شکست‌های مکرر آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه به نظر می‌رسد این کشور هنوز از گذشته خود درس نگرفته است. آمریکا به جنگ افغانستان پایان داد تا تمرکز خود را بر مهار چین قرار دهد، اما در کمتر از ۲۰ سال آینده آمریکا متوجه خواهد شد بزرگترین اشتباه تاریخی خود را مرتکب شده است.

 

لو یوچنگ افزود: آمریکا در حال حاضر در حال انجام اقدامات سیاسی در جهان است که هیچ کدام نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. این در حالیست که چین فعالانه‌تر از قبل به دنبال استقرار صلح و ثبات بین‌‌المللی و کمک در جهت ارتقای نوع بشر در جهان است. شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین در مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی خود توسعه جهانی برای ترویج جهانی پایدارتر و متعادلتر برای تسریع در اجرای دستور العمل سازمان ملل برای سال ۲۰۳۰ را پیشنهاد داد.

 

وی ادامه داد: ما تا به حال بیش از ۱.۲۵ میلیارد دوز واکسن کرونا برای جهان فراهم کرده‌ایم و قرار است تا روز‌های پایانی سال جاری این میزان را به ۲ میلیارد دوز برسانیم.

 

معاون وزیر خارجه چین تصریح کرد: ما سخت کار می‌کنیم تا جهان را از این ویروس پاک کنیم. ما می‌خواهیم بدون اختلافات سیاسی جهان را یاری کنیم تا هر چه سریعتر از این همه گیری خلاص شود.

 

لو یوچنگ گفت: ما در همکاری‌های بین‌المللی برای تغییرات آب و هوایی و اجرای طرح‌های مشترک در این زمینه آمادگی داریم؛ پیشنهاد‌هایی در این زمینه توسط رییس جمهور نیز ارائه شده؛ ما اعلام کرده‌ایم طرح‌های تولید برق با استفاده از سوخت زغال سنگ را در خارج از کشور پیگیری نخواهیم کرد. ما قصد داریم جهان را به سوی جهانی کم کربن‌تر هدایت کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما نقش سازنده‌ای در موضوعات مهم جهانی از جمله بحران افغانستان، موضوع هسته‌ای ایران و مذاکرات صلح در شبه جزیره کره داریم و می‌خواهیم از صلح و ثبات منطقه‌ای محافظت کنیم.

 

لو یوچنگ همچنین تاکید کرد: ما به شدت با هر گونه تلاش برای جنگ سرد در جهان کنونی مخالفیم و تمام تلاش خود را برای ترویج همکاری‌ها در جهت ایجاد صلح و ثبات انجام می‌دهیم.

 

معاون وزیر خارجه چین ادامه داد: تلاش‌های آمریکا برای تشکیل بلوک‌های کوچک سیاسی با همدستی و همراهی استرالیا و انگلیس نتیجه‌ای جز بر هم زدن نظم و صلح جهانی به همراه نخواهد داشت. این امر بیش از پیش موجب گسترش سلاح‌های هسته‌ای در جهان می‌شود. ورود‌های مکرر زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا به دریای جنوبی چین می‌تواند صلح و ثبات منطقه را با مشکلات جدی مواجه کند. این موضوع در روابط دیپلماتیک دو کشور اهمیت بالایی دارد.

 

وی همچنین افزود: درسی که از دو دهه جنگ در افغانستان باید گرفت این است که زمان بازی ابرقدرت‌ها در جهان گذشته است. همه به وضوح دیدند که آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی چگونه در کشوری کوچک، فقیر و جنگ زده شکست خورد. این جنگ به خوبی نشان داد که هژمونی قدرت‌های سیاسی با سلاح‌های پیشرفته در حال نابودی است.

هاآرتص: روسیه، چین و ایران می‌دانند که نظم آمریکایی به پایان رسیده است

یک روزنامه در یادداشتی نوشت، روسیه، چین و ایران دریافته‌اند که نظم جهانی آمریکایی به پایان رسیده و رئیس جمهور جدید آمریکا نیز نمی‌تواند آن را احیا کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, ایران, تایوان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, مقاله

بازی آمریکا و ناتو با آتش در کارزار علیه روسیه

رسانه‌های عمدهٔ آمریکا، به رهبری نیویورک تایمز و شبکهٔ تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی، کارزاری راه انداخته‌اند که می‌تواند به اقدام نظامی ناتو و آمریکا علیه روسیه منجر شود. آنها ظاهراً می‌خواهند در کنار حمله‌های بی‌وقفه‌شان به چین، کارزار علیه روسیه را نیز به پیش ببرند. 

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, اسلواکی, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, بلاروس, تجاوز نظامی, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فاشیسم, لتونی, لهستان, لیتوانی, مجارستان, مقاله

اختلاف نظر آلمان با آمریکا در موضع‌گیری‌ها درباره اوکراین

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند کشورهای غربی را برای حمایت از ایده موهومی حمله احتمالی روسیه به اوکراین پشت سر خود جمع کند اما رسانه‌ها از اختلاف نظر برلین با واشنگتن در این‌خصوص خبر دادند.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, فرانسه, گزارش

درخواست سازمان ملل از آمریکا برای مجوز کار دیپلمات‌های کشورهای مختلف

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه از آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل خواست تا اجازه کار دیپلمات‌های روسیه و کشورهای دیگر را در سازمان ملل بدهد.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا