چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم ۲» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاست

وزارت خارجه آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات آمریکا برای تحریم پروژه گازی “نورد استریم ۲” وارد کرده و این اقدام را دخالت جدی در امنیت انرژی و استقلال اتحادیه اروپا دانست.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “هندلزبلات آلمان”، دولت آلمان به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه نهادها و شرکت های آلمانی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ انتقاد شدیدی وارد کرد.

 

روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ” با استناد به بیانیه وزارت خارجه آلمان نوشت: این گونه اقدامات تنبیهی علیه این پروژه گازی یک دخالت جدی در امنیت انرژی اروپا و استقلال این اتحادیه است. وزارت خارجه آلمان این تحریم ها با تاثیرات فرا منطقه ای را رد کرده است.

 

ریچارد گرنل”، سفیر سابق آمریکا در آلمان چندی پیش بعد از جلسه با سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا در گفتگویی با “هندلزبلات” آلمان تاکید کرد که تحریم های بیشتر علیه این خط لوله با موافقت فراحزبی و بیشتری مواجه شده است. به گفته وی با وجود مبارزات انتخاباتی اما روند قانونگذاری در این باره می‌تواند به سرعت پیش رود.

 

وی از دولت آلمان درخواست کرد که سیاست های خود در قبال روسیه را اساسا مورد بازنگری قرار دهد.

 

وی با لحنی بی‌ادبانه در این باره گفت که آلمان باید غذا دادن به جانوران را کنار بگذارد در حالی که هم زمان پول کافی برای ائتلاف نظلمی ناتو هزینه نمی‌کند.

 

واشنگتن مرتبا درباره وابستگی بالای اتحادیه اروپا به گاز روسیه هشدار می‌دهد و می‌خواهد این پروژه گازی را با تحریم ها متوقف کند.

 

روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ پیامد تحریم های آمریکا در ۲۰ دسامبر سال گذشته کند شد. تا به حال بیش از ۲۳۰۰ کیلومتر از این مسیر گازی حدود ۲۴۶۰ کیلومتری کامل شده است.

 

خط لوله نورد استریم ۲ گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

 

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت “گازپروم” است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته‌اند. بیش از ۹۰ درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

 

بسیاری از نمایندگان بلند پایه آلمان هم انتقاد شدیدی به این تصمیم آمریکا وارد کردند.

 

“فریتس فلگن تروی”، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که آمریکا سیاست‌های هژمونیک را در پیش می‌گیرد.

 

“رودریچ کیسوتر”، از سیاستمداران بلند پایه اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم، آمریکا را متهم به در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه کرده و گفت که آمریکا در حالی که خود نفت زیادی را از روسیه وارد می‌کند با این پروژه گازی مخالف است. وی افزود: به این ترتیب آمریکا پوتین را خیلی بیشتر از پروژه گازی نورد استریم ۲ تامین مالی می‌کند.

چین دلیل اصلیِ امنیتیِ تغییر قوانین سرمایه‌گذاری خارجی استرالیا

استرالیا بزرگترین تغییر قوانین سرمایه‌گذاری خارجی‌اش ظرف تقریبا ۵۰ سال گذشته را به‌نمایش گذاشت که این تغییرات شامل اعمال قدرت بیشتر برای محروم کردن مشاغلی که امنیت ملی این کشور را به‌خطر می‌اندازد، می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, جهان, چین, خبر

پروژه کمربند و جاده چین چه آثاری خواهد داشت؟ + ویدئو

چین با اجرای پروژه کمربند و جاده در سال ۲۰۱۳ قصد دارد جاده باستانی ابریشم را به شکل نوینی احیا کند. جاده ابریشم جدید حدود ۳۰ درصد اقتصاد جهان و ۴۴ درصد جمعیت جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویدیو

بحران کرونا بیش از یک چهارم نیروی کار انگلیس را خانه‌نشین کرد

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸.۷ میلیون شاغل خانه نشین شده‌ که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

ادامه

اقتصادی, انگلستان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا