واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

بحران کرونا بیش از یک چهارم نیروی کار انگلیس را خانه‌نشین کرد

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸.۷ میلیون شاغل خانه نشین شده‌ که این میزان برابر با یک چهارم کل نیروی کار این کشور است.

 

بر اساس گزارش وزارت دارایی انگلیس ۳۰۰ هزار شاغل در هفته گذشته به مرخصی اجباری فرستاده شده تا حقوق آنها از طریق بسته اقتصادی دولت پرداخت شود.

 

این گزارش حاکیست که شرکت‌های تجاری تاکنون ۳۱ میلیارد پوند از بسته ویژه دولت برای عبور از بحران مالی ناشی از کرونا دریافت کرده‌اند.

 

«ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس هفته گذشته بسته اقتصادی دولت را تا ماه اکتبر (مهر/آبان) تمدید کرد.

 

این بسته به ارزش ۳۳۰ میلیارد پوند، اسفند ماه سال گذشته برای جبران خسارت‌های مالی ناشی از کرونا تخصیص یافت تا بخشی از آن صرف پرداخت ۸۰ درصد از حقوق افراد شاغل و جلوگیری از موج بیکاری در این کشور شود.

 

سوناک هفته گذشته خاطر نشان کرد؛ پرداخت حقوق افراد شاغلی که بر اثر کرونا خانه‌نشین شده‌اند تا اکتبر آینده ادامه خواهد یافت اما از این پس یک پنجم اعتبار آن از طریق کارفرمایان تامین می‌شود.

 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پرداخت حقوق افراد شاغل تا ماه اکتبر، ۸۰ میلیارد پوند خرج روی دست دولت خواهد گذاشت. این درحالیست که «آنلیز دودز» وزیر دارایی دولت در سایه انگلیس هفته گذشته نسبت به موج بیکاری ناشی از پایان بسته اقتصادی دولت هشدار داده و آن را مساله‌ای نگران کننده توصیف کرد.

 

اوضاع اقتصادی انگلیس پس از فشارهای سنگین ناشی از برگزیت و بحران کرونا چندان تعریفی ندارد.

 

تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشانگر آن است که استقراض دولت این کشور در ماه گذشته میلادی به دلیل بحران‌ کرونا (کووید-۱۹) به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.

 

بر اساس این گزارش، استقراض دولت انگلیس (اختلاف موجود میان میزان هزینه های عمومی و میزان مالیات های دریافتی) در ماه آوریل گذشته از ۱۱ میلیارد به ۶۲.۱ میلیارد پوند رسیده است. این میزان از زمانی که استقراض دولت توسط دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۱۹۹۳ جمع‌آوری شد، سابقه نداشته است.

 

کارشناسان با وجود تمام مشکلات مالی ناشی از بحران کرونا، برآورد می‌کردند که میزان استقراض دولت لندن از ۳۵ میلیارد پوند تجاوز نخواهد کرد.

 

با این حال این حجم از استقراض نشان‌دهنده فشار هنگفت اقتصادی است که دولت را ناگزیر کرد تا برای چرخش اقتصاد، سطح قرنطینه را یک پله کاهش دهد.

 

به گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، مجموع بدهکاری دولت لندن اینک به رقم بی‌سابقه ۱،۸۸۷ میلیارد پوند، معادل ۹۷.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۷.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

بانک مرکزی انگلیس چندی پیش در گزارشی نسبت به بروز عمیق‌ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) هشدار داد.  کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده  است که این کشور ۱۴ درصد از قدرت خود را تا پایان سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در ۷۱ سال گذشته به‌شمار می‌رود.

 

بر اساس این گزارش آمار بیکاری به‌شدت افزایش خواهد یافت و مردم بخش عمده‌ای از درآمد خود را از دست می‌دهند.

 

این گزارش حاکی است که اقتصاد انگلیس نخستین دوره رکود اقتصادی خود را در سه ماهه نخست سال جاری (ژانویه-مارس) پس از یک دهه تجربه کرده است. بر اساس گزارش کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس، ۳ درصد از قدرت اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست و ۲۵ درصد در سه ماهه دوم سال جاری از بین رفته است.

 

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که آمار شیوع کرونا در این کشور کاهش یافته، محدودیت‌های قرنطینه را از دو هفته پیش کاهش داد تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

 

بر اساس برنامه دولت، بازارهای روز و نمایشگاه‌های فروش خودرو در انگلیس از روز گذشته بازگشایی شد و سایر محدودیت‌ها در هفته‌های آینده تسهیل خواهد شد.

 

این در حالیست که دانشمندان تصمیم دولت در این زمینه را شتاب زده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند.

حزب کارگر انگلیس خواستار توقف فروش تجهزات ضد شورش به آمریکا شد

وزیر تجارت بین‌الملل دولت در سایه انگلیس (حزب کارگر) در واکنش به تشدید اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، خواستار توقف فوری صادرات تجهیزات ضد شورش به این کشور شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, غرب اروپا

آلمان: اعتراضات در آمریکا چیزی فراتر از مشروع است

وزیر امور خارجه آلمان اعتراضات اخیر مردم آمریکا به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را چیزی فراتر از مشروع خواند و ابراز امیدواری کرد که این اعتراضات به نتیجه مطلوب بینجامد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

ترامپ پس از «نه شنیدن» از مرکل، نشست گروه ۷ را به تعویق انداخت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که ضمن به تعویق انداختن نشست گروه هفت در نظر دارد سران کشورهای دیگری را نیز به این اجلاس دعوت کند.

ادامه

استرالیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, روسیه, سیاسی, کانادا, کره جنوبی, هندوستان

هشدار دانشمندان انگلیسی درباره برنامه دولت برای خروج از قرنطینه

مشاوران علمی دولت انگلیس با اشاره به آمار بالای شیوع ویروس کرونا در این کشور نسبت به آنچه برنامه پرشتاب دولت برای تسهیل قرنطینه در این کشور نامیدند ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که این روند به ایجاد موج دوم همه‌گیری کرونا منجر خواهد شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا