آفریقای مرکزی: از قرارداد با شرکت امنیتی «بانکرافت» اطلاعی ندارم

وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی امروز اعلام کرد: از وجود هرگونه قراردادی که با شرکت امنیتی آمریکایی «بانکرافت» امضا شده باشد، اطلاعی ندارم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیلوی بایبو تیمون» (Sylvie Baïpo-Témon) وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی (CAR) امروز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: از وجود هرگونه قراردادی که با شرکت امنیتی آمریکایی «بانکرافت» (Bancroft) امضا شده باشد، اطلاعی ندارم.

وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی در این ارتباط ادامه داد: هیچ پیشنهاد مشخصی از طرف آمریکایی ها برای گسترش و تقویت همکاری نظامی با کشورم وجود ندارد.

«سیلوی بایبو تیمون» در این خصوص اضافه کرد: از روسیه می‌خواهم که به ما در توسعه ساخت و ساز، زیرساخت‌ها، معدن، آموزش و حوزه فناوری های جدید کمک کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آفریقای مرکزی شریک وفادار و دوست روسیه است؛ ما فراتر از محدوده مشارکت امنیتی آماده تعمیق مشارکت اقتصادی در راستای ثبات پایدار هستیم.

در همین ارتباط، پیش از این مصاحبه، وزیر امور خارجه جمهوری آفریقای مرکزی ساعاتی پیش با طرح‌ های ارایه شده توسط شرکت نظامی خصوصی آمریکایی (PMC) موسوم به «بنکرافت» برای آغاز عملیات در این کشور ابراز بی اطلاعی کرده بود.

بیانیه وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی پیرامون این موضوع در اختیار خبرگزاری ریانووستی قرار گرفت.

بیانیه «سیلوی بایبو تیمون» نشان می دهد که ایالات متحده برای استقرار سلاح و تجهیزات ارتباطی در این کشور از سازمان ملل (سازمان ملل) اجازه درخواست کرده است. با این حال، جمهوری آفریقای مرکزی از این اقدام مطلع نیست. این عدم شفافیت و ارتباطات بر نفوذ بالقوه نهادهای خارجی در امور داخلی «بانگی»(پایتخت کشور جمهوری آفریقای مرکزی) نگرانی‌‌هایی را در مورد حاکمیت این کشور ایجاد کرده است.

رئیس جمهوری آفریقای مرکزی خطاب به ماکرون: روابط ما با روسیه به شما ربطی ندارد

رئیس جمهوری آفریقای مرکزی به ماکرون گفت،‌ پاریس لازم نیست نگران روابط این کشور با روسیه باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، “آرشانژ توادوره” رئیس جمهوری آفریقای مرکزی در جریان دیدارش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس و در مسیرش به سمت کوبا برای شرکت در نشست گروه ۷۷ این ... رئیس جمهوری آفریقای مرکزی خطاب به ماکرون: روابط ما با روسیه به شما ربطی ندارد

ادامه

آفریفای مرکزی, استعمار, بورکینافاسو, روسیه, غرب اروپا, فرانسه, کوبا, گزارش, مرکز آفریقا

انتقاد آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور

معاون اول رئیس جمهور آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، “فیدل گوانجیکا” در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: ناتو و کشور‌های غربی برای بی ثبات کردن آفریقای مرکزی تلاش می‌کنند. معاون اول رئیس جمهور آفریقای مرکزی در این خصوص گفت: ناتو و کشور‌های ... انتقاد آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور

ادامه

آفریفای مرکزی, آفریقا, اروپا, امنیتی, روسیه, غرب, گزارش, مرکز آفریقا, ناتو