آفریقای مرکزی: از قرارداد با شرکت امنیتی «بانکرافت» اطلاعی ندارم

وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی امروز اعلام کرد: از وجود هرگونه قراردادی که با شرکت امنیتی آمریکایی «بانکرافت» امضا شده باشد، اطلاعی ندارم. به گزارش خبرگزاری مهر، «سیلوی بایبو تیمون» (Sylvie Baïpo-Témon) وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی (CAR) امروز شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: از وجود هرگونه قراردادی که با شرکت امنیتی آمریکایی «بانکرافت» ... آفریقای مرکزی: از قرارداد با شرکت امنیتی «بانکرافت» اطلاعی ندارم

ادامه

آفریفای مرکزی, آمریکا, امنیتی, جهان, روسیه, سازمان ملل, گزارش, مرکز آفریقا

رئیس جمهوری آفریقای مرکزی خطاب به ماکرون: روابط ما با روسیه به شما ربطی ندارد

رئیس جمهوری آفریقای مرکزی به ماکرون گفت،‌ پاریس لازم نیست نگران روابط این کشور با روسیه باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، “آرشانژ توادوره” رئیس جمهوری آفریقای مرکزی در جریان دیدارش با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس و در مسیرش به سمت کوبا برای شرکت در نشست گروه ۷۷ این صحبت‌ها را مطرح کرد.

به گفته سخنگوی توادوره، وی به ماکرون گفت که جمهوری آفریقای مرکزی با مقام‌های روسی در چارچوب یک توافق همکاری دفاعی و تجاری بین دو کشور همکاری می‌کند.

توادوره همچنین تاکید کرد که سایر جنبه‌ها و زمینه‌های روابط ربطی به پاریس ندارد.

اخیرا، ماکرون با هدف احیای روابط دو جانبه بین پاریس و بانگی با توادوره دیدار داشت. روابط دو کشور چندین سال است که چندان مناسب نیست که یکی از عواملش همکاری جمهوری آفریقای مرکزی با مسکو و حضور نیروهای گروه واگنر در این کشور آفریقایی است.

روسای جمهوری فرانسه و جمهوری آفریقای مرکزی همچنین برای تداوم همکاری با هدف یکپارچگی، ثبات و اجرای گفت‌وگوهای جامع و مثبت در این کشور آفریقایی توافق کردند.

درحالیکه توادوره حمایتش را از روابط قویتر با فرانسه بیان کرد، بر حفظ همکاری با مسکو نیز تاکید داشت که شریک اصلی و قابل اعتماد از سوی کشورهای مرکزی آفریقا مانند مالی و بورکینافاسو قلمداد می‌شود.

برای چندین سال، فرانسه بابت مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی که پیشتر مستعمره فرانسه بودند در مظان اتهام قرار داشت و انتقادهایی به ناکامی سربازان فرانسوی در مقابله با شبه نظامیان در منطقه ساحل مطرح می‌شد.

در نیجر وقتی کودتای ژوئیه صورت گرفت و محمد بازوم، رئیس جمهوری برکنار شد، ماکرون که بر حمایتش از بازوم تاکید داشت به تداوم عملیات نواستعماری علیه مردم نیجر متهم شد.

روز شنبه نیز سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای مرکزی که پیشتر مستعمره پاریس بود به شبکه خبری RFI گفت، مقام‌های دولت بانگی به شدت از یکپارچگی کشور دفاع می‌کنند.

انتقاد آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور

معاون اول رئیس جمهور آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، “فیدل گوانجیکا” در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: ناتو و کشور‌های غربی برای بی ثبات کردن آفریقای مرکزی تلاش می‌کنند. معاون اول رئیس جمهور آفریقای مرکزی در این خصوص گفت: ناتو و کشور‌های ... انتقاد آفریقای مرکزی از نقش مخرب ناتو و غرب در این کشور

ادامه

آفریفای مرکزی, آفریقا, اروپا, امنیتی, روسیه, غرب, گزارش, مرکز آفریقا, ناتو