مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

مقام نظامی عراقی: فقط ۶ درصد عراق در اشغال داعش است

به گزارش النهرین، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: داعش فقط ۶ درصد از مساحت عراق را در اشغال خود دارد در حالی که در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۰ درصد از مساحت کشور در اشغال داعش بود.

 

از سوی دیگر نبرد سنگین میان نیروهای عراقی و داعش در غرب موصل در جریان است و نیروهای لشگر نهم زرهی و پلیس عراق و واکنش سریع موفق به تسلط بر ۳۰ درصد از محله الهرامات الثانیه شده اند. در حال حاضر نبردی سخت در محله الهرامات در جریان است.

 

منابع عراقی از نبرد برای بازپس گیری محله ۳۰ جولای و ۱۷ جولای در کرانه راست موصل خبر دادند.

 

همچنین نیروهای عراقی بر بیش از ۵۰ درصد از محله الزنجیلی مسلط هستند.

 

منابع عراقی از هلاکت سه داعشی در جریان نبردهای صبح امروز در این محله خبر دادند و به حملات هوایی به مواضع داعش در محله های الزنجیلی، الهرامات و حاوی الکنیسه اشاره کردند. داعشی ها به تک تیراندازان خود برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی روی آورده اند.

 

در همین حال خلف البدران از فرماندهان نیروهای ویژه پلیس عراق از درهم شکسته شدن استحکامات داعش در محله ۱۷ جولای در کرانه راست موصل خبر دادند.

 

وی افزود: بسیاری از سرکرده های داعش از محله ۱۷ جولای فرار کرده اند و به سوی بخش قدیمی موصل رفته اند. همزمان نیروها با محاصره المدینه القدیمه مانع از نفوذ تروریستهای فراری شدند.

 

این فرمانده عراقی از آزاد سازی غرب موصل در اسرع وقت خبر داد و بیان کرد: داعشی ها در حال حاضر به ویژه در مناطق مشیرفه و الهرامات دچار فروپاشی شده اند و نیروهای امنیتی مواضع تروریستها را زیر آتش قرار داده اند و شمار زیادی را به هلاکت رسانده اند. غیرنظامیان نیز از طریق گذرگاه های امن به سوی نیروهای امنیتی می آیند.
مهر

پاکسازی بدون درگیری «برزه» / تروریست‌های «القابون» آماده تسلیم

منابع سوری از آغاز مرحله نخست طرح اخراج تروریست‌ها از شهر «برزه» در جنوب دمشق و توقف عملیات ارتش در محله القابون در پی اعلام آمادگی گروه‌های مسلح برای خروج از این محله خبر دادند.   مرحله نخست اخراج افراد مسلح از شهر «برزه» در جنوب پایتخت به‌همراه اطرافیانشان آغاز شد به‌طوری که ۶۰ دستگاه ... پاکسازی بدون درگیری «برزه» / تروریست‌های «القابون» آماده تسلیم

ادامه

جهان, خبر, سوریه

اجرایی‌شدن توافقنامه مناطق کاهش تنش و نقشه این مناطق درسوریه

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، یادداشت تفاهم یا سند ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه نیمه‌های شب گذشته (ششم ماه مه) اجرایی شد.   این وزارتخانه افزود، جنگنده‌های روسی از ابتدای ماه مه در مناطق مشخص شده به پرواز در نیامده‌اند.   وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، کار ... اجرایی‌شدن توافقنامه مناطق کاهش تنش و نقشه این مناطق درسوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

تصمیم آتی درباره مناطق امن در سوریه به ابتکار آمریکا بستگی دارد

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در ابتدای سال جاری میلادی آمریکا پیشنهاداتی را درباره ایجاد مناطق امن در سوریه و کاهش سطح خشونت ها در این کشور ارائه کرده بود و اکنون با توجه به توافق انجام شده در آستانه برای ایجاد مناطق کاهش تنش (مناطق امن) تصمیمات آتی درباره ... تصمیم آتی درباره مناطق امن در سوریه به ابتکار آمریکا بستگی دارد

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

۸۰ درصد از اراضی اشغالی عراق آزاد شد

بعد از گذشت ۳۵ ماه از هجوم برق آسای داعش در دهم ژوئن ۲۰۱۴، نیروهای عراقی موفق شده اند بیش از ۸۰ درصد از اراضی عراق، برابر با ۳۳ درصد از خاک این کشور را که این گروه تروریستی اشغال کرده بود، آزاد کنند.   داعش در آغاز حمله به عراق موفق شد ۴۰ درصد ... ۸۰ درصد از اراضی اشغالی عراق آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق