وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

وضعیت دشوار کردها در شمال سوریه

پیرمرد خسته و مچاله با نم اشکی در چشمانش، کنار جاده کمربندی«قامشلی» ایستاده است. همان جاده‎ای که زمانی او و دیگر همولایتی‎هایش پرچم امریکا را در دست گرفته بودند تا به نظامیان امریکایی که ایستاده بر نفربرهایشان در سر رؤیای تغییر رژیم در دمشق را می‎پروراندند، خوشامد بگویند.

 

 اما اکنون دیگر خبری از امریکایی‎ها نیست. «حسن رامو» زیر لب زمزمه می‎کند: «طعم خیانت، تلخ‎ترین طعم‎ها است.» مینی‎بوس می‎آید و او و ده‎ها کرد دیگر را که کنار جاده نالان و خاک آلود ایستاده‎اند، سوار می‎کند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، کمیته بین‎المللی نجات که کمک‎های جهانی به آسیب‎دیدگان را سازماندهی می‎کند، خبر داده تاکنون ۶۴ هزار نفر از خانه و کاشانه خود در مناطق کرد نشین شمال سوریه گریخته‎اند. «مایستی باسول»، رئیس این کمیته می‎گوید: «اگر حملات ترکیه در خاک سوریه با همین شدت و حدت ادامه یابد، ممکن است، تعداد آوارگان تا ۳۰۰ هزار نفر افزایش یابد. این در حالی است که این افراد هنوز زخم‎های داعش را بر پیکر خود احساس می‌کنند.» مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ملل نیز زندگی ۷۰۰ هزار تا ۱.۷میلیون نفر در شمال سوریه تحت تأثیر این جنگ قرار خواهد گرفت.

 

با وجود افزایش نگرانی‎ها از وضعیت انسانی در مناطق کردنشین شمال سوریه، وزارت دفاع ترکیه صبح دیروز خبر داد، در حملات دو روز گذشته آنان به این مناطق ۳۴۲ شبه‎نظامی کرد کشته شده‎اند. این وزارتخانه همچنین کشته شدن یک نظامی ترکیه و زخمی شدن سه نفر دیگر از آنان را تأیید کرد.

 

نگاه کردها به خارجی‎ها

 

کردهای سوریه که «حسن رامو» می‎گوید هرگز چنین خیانت‎ها و حملاتی را ندیده بودند، بعد از ناامید شدن از امریکا، با وجود واکنش هفته قبل دمشق مبنی بر این‌که آغوش وطن همیشه به روی آنها باز است، دست کمک به سوی جهان دراز کردند. به گزارش «اسپوتنیک»، الهام احمد، از رؤسای شورای سوریه دموکراتیک، در پارلمان اروپا از اروپاییان خواست، سفرای خود از ترکیه را فرابخوانند. او هشدار داد، کردها دیگر نمی‎توانند تعهدی درباره زندانیان داعشی بدهند. این در حالی است که روز پنجشنبه خبرها حاکی از آن بود، کردها دو زندانی مهم داعشی که بدلیل حضور در گروه چهار نفره داعشی های انگلیسی، «بیتلز» نامیده می‎شدند، تحویل امریکایی‎هایی داده‌اند که در حال حرکت از سوریه به سمت شمال عراق بودند. این دو داعشی مسئول اعدام جیمز فولی و استیون سوتلوف دو روزنامه‌نگار، پیتر کاسیگ امدادگر و همچنین کایلا مولر یک داوطلب مبارزه با داعش بودند. این در حالی است که شماری از زنان داعشی که در اردوگاه الهول در شمال سوریه به سر می‎بردند، با حمله به نگهبانان از این اردوگاه گریختند. امریکا نیز اعلام کرده‎است اگر در این حملات زندانیان داعش فرار کنند، مداخله نخواهد کرد.

 

به جز فرانسه که سفیر ترکیه را احضار کرد و نروژ که صادرات سلاح به این کشور را متوقف ساخت، درخواست کمک «الهام احمد» با سکوت نسبی اروپایی‎ها بدرقه شد. این در حالی بود که روز پنجشنبه، رجب طیب اردوغان در نخستین سخنان خود پس از آغاز نبردها در شمال سوریه، اروپاییان را تهدید کرد. او خطاب به سران اروپا گفت: اگر عملیات ما را استعمارگرانه بخوانید، درها را باز می‎کنیم و ۳.۵ میلیون پناهجو را به‌خاک شما می‎فرستیم.

 

در حالی که اروپا به کردها وعده داده است در نشست این هفته خود تحریم ترکیه را بررسی می‎کند، به نظر می‎رسد، کردهای سوریه درباره حل بحران بروز کرده با مشارکت دولت سوریه اختلاف نظر دارند. ریاض درار، یکی دیگر از رؤسای شورای سوریه دموکراتیک از روسیه خواسته است با توجه به اهمیتی که برای حفظ تمامیت ارضی و اتحاد سوریه قائل است، به جای ترکیه با سوریه گفت‎وگو کند. او تأکید کرد: «ما خواهان صلح و ثبات در داخل یک سوریه متحد هستیم.» این در حالی است که فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تأکید بر این‌که آغوش دمشق به روی شهروندانش باز است، اعلام کرده‎است: «دولت سوریه بارها برای مصالحه با شهروندان خود اعلام آمادگی کرد. اما این درخواست‎ها بارها رد شد. اکنون نیز دمشق نمی‎تواند با دست‎نشانده‎های واشنگتن که به کشور خیانت کردند و سودای جدایی‎طلبی داشتند، مذاکره کند.»

 

لاوروف: سخنان ترامپ درباره خروج آمریکا از شمال سوریه قابل اطمینان نیست

وزیر امور خارجه روسیه درباره تحقق وعده “ترامپ” درباره خروج نظامیان آمریکایی از مناطق شمال سوریه ابراز تردید کرده و در عین حال سیاست متناقض واشنگتن با مسئله کردهای سوری را بازی بسیار خطرناکی ارزیابی کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

طبق آخرین اخبار از عملیات ترکیه در سوریه؛ سه کودک و یک زن کشته شده‌اند

ارتش ترکیه شامگاه چهارشنبه ۱۷ مهر، پیشروی به سمت مرز سوریه را آغاز کرد و از مرز این کشور عبور کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فرانسه

ورود هزاران شورشی سوری و نیروی ارتش ترکیه به خاک سوریه

یک منبع از بین نیروهای شورشی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد، حدود ۸۰۰۰ شبه نظامی از نیروهای مخالف مسلح سوری به اضافه نیروهای ارتش ترکیه با ساز و برگ جنگی وارد خاک سوریه شدند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, مداخله نظامی