حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

افزایش دو برابری مرگ و میر ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ۲۹ نفر طی سه ماهه اول سال‌جاری بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش ایسنا، علی صفائی‌فرد در خصوص علت فوت این افراد، تشریح کرد: ۱۰ نفر به علت سقوط از بلندی، چهار نفر براثر برخورد جسم سخت، سه نفر براثر برق گرفتگی، یک نفر بر اثر سوختگی و یک نفر دیگر نیز به علت خفگی جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی اضافه کرد: طی این مدت، تعداد ۲۶۸ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹ نفر زن و بقیه مرد بودند.

 

وی گفت: در خرداد ماه سال‌جاری، ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، پنج نفر افزایش داشته است. همچنین، ۱۲۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که چهار نفر از آنها زن بودند.

 

به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان، صفائی‌فرد تاکید کرد: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۸ برابر با ۷۸ نفر بود که ۲۵ نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند؛ همچنین تعداد کل مصدومان حوادث کار مراجعه کننده نیز برابر با هزار و ۳۲۵ نفر بود که از این تعداد ۳۵ نفر زن و هزار و ۲۹۰ نفر مرد بودند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله برای مطالبات معوقه و امنیت شغلی

شماری از کارگران فضای سبز شهرداری کوت عبدالله امروز چهارشنبه یکم مرداد ماه برای چندمین بار دست به اعتراض صنفی زدند. کارگران می‌گویند: مدیران شهری پاسخگو نیستند و ما ناچاریم برای پیگیری مطالباتمان مقابل ساختمان استانداری تجمع کنیم.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز امنیت شعلی ندارند؛ پیمانکاران را حذف کنید!

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز از اینکه در استخدام شرکت‌های پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به‌تغییر مدیریت و نبود امنیت شغلی

کارگران نیروگاه دماوند به تلاش‌‌ سهامدار اصلی نیروگاه برای تغییر مدیریت شرکت بهره‌برداری تولید برق دماوند به شرکت مپنا معترض‌اند. معترضان معتقدند باتوجه به سابقه کار شرکت بهره‌برداری مپنا این انتقال؛ امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری