حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارگران؛ خواسته اصلی و مشترک همه کارگران هفت تپه خروج بخش خصوصی از مجتمع

اعتراض صنفی صدها کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از صبح امروز (دو‌شنبه ۳۰ تیر ماه) وارد سی و ششمین روز شد.

 

به گزارش ایلنا، همزمان با شروع اعتراض کارگران هفت تپه از روز شنبه (۲۴ خرداد)، صبح امروز نیز برخی کارگران بخش حراست مجتمع به جمع همکاران معترض خود پیوستند.

 

به گفته کارگران، حدود ۶۰ نفر از کارگران بخش حراست که مزایای اضافه‌کاری آنها در یک ماه گذشته کامل پرداخت نشده است، به جمع همکاران خود پیوستند. سایر کارگران که در بخش‌های مختلف مجتمع کشت و صنعت هفت تپه  کار می‌کنند، خواستار دریافت دو تا سه ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلی‌شان هستند.

 

کارگران گفتند: خواسته اصلی و مشترک همه کارگران هفت تپه خروج بخش خصوص از مجتمع است چراکه معتقدیم خصوصی‌سازی در هفت تپه باعث ورشکسته شدن آن شده و امروز شاهدیم کارفرما با رها کردن مجتمع  تمایلی به ادامه تولید و بازسازی کارخانه برای تولید شکر ندارد.

 

آنها با بیان اینکه وضعیت مالی مناسبی نداریم و منتظریم تا کارفرما هرچه سریع‌تر بخشی از مطالباتمان را بپردازد، در ادامه اظهار داشتند: طبق صورتجلسه‌ای که اعضای شورای کارگری هفت تپه با معاون وزیر کار و چند تن از مسئولان دیگر در تهران داشته‌اند، قرار بود تا پایان امروز (سی تیر) یک ماه از معوقات کارگران پرداخت شود که تا این لحظه هیچ خبری نیست.

 

آنها در ادامه عنوان کردند: کارگران هفت تپه در شرایطی پیگیر مطالبات خود هستند که بحران کرونا نیز بر مشکلات این استان و ساکنان آن افزوده است. درخواست ما این است که اگر قرار نیست مسئولان به مشکلات کارگران هفت تپه رسیدگی کنند و سکوت اختیار کرده‌اند، حداقل شرایطی ایجاد کنند تا کارگران بیشتری به کرونا مبتلا نشوند.

 

کارگران با بیان اینکه بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان باعث کاهش انگیزه کار شده است، در ادامه پیرامون دلیل مخالفت خود با بخش خصوصی هفت تپه گفتند: حدود ۵ سال است کارفرمای بخش خصوصی با رها کردن هفت تپه در پرداخت مطالبات قانونی کارگران کوتاهی می‌کند. همچنین با ورود بخش خصوصی مجتمع نیشکر هفت تپه که زمانی یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی در کشور بود، رو به نابودی می‌رود.

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به‌تغییر مدیریت و نبود امنیت شغلی

کارگران نیروگاه دماوند به تلاش‌‌ سهامدار اصلی نیروگاه برای تغییر مدیریت شرکت بهره‌برداری تولید برق دماوند به شرکت مپنا معترض‌اند. معترضان معتقدند باتوجه به سابقه کار شرکت بهره‌برداری مپنا این انتقال؛ امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

چهار کارگر بازداشتی هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند

به گزارش ایلنا، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی، مسلم چشم خاور و محمد خنیفر، چهار کارگر بازداشتی هفت تپه که در روزهای گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شدند.   از قرار معلوم، این آزادی به قید کفالت صورت گرفته است.   سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن سپاس وقدردانی از زحمات وکیل این کارگران (سرکارخانم فرزانه ... چهار کارگر بازداشتی هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

حزب کمونیست ایران و جنبش کارگری – سندیکایی ایران

صد سال از بنیادگذاری حزب کمونیست ایران گذشت. حزب کمونیست ایران طی دوران زندگی و مبارزه خود عرصه‌های گوناگون جامعه عقب ‌نگه داشته‌ شده ما را مستقیم و غیرمستقیم تحت تأثیر قرار داد و از این رهگذر خدماتی پرارزش و تاریخی به‌یادگار گذاشته است.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, ایران, تاریخ, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, یادنامه