حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تظاهرات خیابانی گسترده اتحادیه‌های کارگری در کره جنوبی

اتحادیه‌های کارگران بخش تجاری و کنفدراسیون کره جنوبی (KCTU)، گروه اصلی چتر کارگری، امروز (شنبه) با حضور ۵۰ هزار عضو به رغم گرمای شدید هوا تظاهرات وسیعی در خیابان‌های پایتخت به راه انداختند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، اتحادیه‌های کارگری بسیاری تحت نظر اتحادیه‌های تجارت و کنفدراسیون کره جنوبی (KCTU) از جمله نمایندگان کارگران بخش ساخت و ساز و خدمات کسب و کار امروز حوالی ظهر به وقت محلی به رغم گرمای شدید هوا در مرکز «سئول» گرد آمدند تا از دولت جدید و شخص «یون سوک یئول» رئیس جمهوری کره جنوبی بخواهند شرایط حقوق کارگران را بهبود بخشد و شرایط کار بهتر برای آنان را تضمین کند.

 

این نخستین تظاهرات خیابانی در ابعادی وسیع از سوی اتحادیه‌های تجارت و کنفدراسیون کره جنوبی (KCTU) از آغاز به کار دولت جدید در این کشور است که از ماه مه کارش را آغاز کرده است.

 

با وجود این که گرمای هوا در سئول به ۳۳ درجه رسیده است معترضان با پوشیدن کلاه های لبه دار و حوله هایی اطراف گردنشان با شعار “کارگران می‌میرند” به تظاهرات خود ادامه دادند.

 

قرار است این تظاهرات تا ۶:۳۰ عصر به وقت محلی ادامه داشته باشد. پلیس کره جنوبی ۱۰ هزار نیرو در مناطق مرکزی سئول برای کنترل اوضاع حاضر کرده است. پیش تر پلیس هشدار داده بود با هرگونه اقدام غیرقانونی و یا خشونت برخورد خواهد کرد. تاکنون گزارشی از برخورد میان تظاهرکنندگان و پلیس منتشر نشده است.

چرا به مطالبهٔ کارگران بخش دولتی پاسخ داده نمی‌شود؟

هم‌زمان با افزایش قیمت‌ها و رشد تورم افسارگسیخته که به‌کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری منجر شده ‌است، دولت رئیسی یورش به امنیت شغلی و معیشت کارگران را تشدید کرده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

اعتصاب، پروازهای فرودگاه “شارل دوگل” پاریس را زمین‌گیر کرد

کارمندان فرودگاه اصلی رواسی-شارل دوگل پاریس، پایتخت فرانسه با دست زدن به اعتصاب لغو شدن حدود ۱۰ درصد از پروازها را رقم زده و باعث اختلال در روند سفرهای اول تابستان در فرانسه شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, غرب آفریقا, فرانسه, کارگری

نماینده مجلس؛ به بهانه‌های غیر قانونی جلوی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را گرفته‌اند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در عدم اجرای طرح رتبه بندی و تعلل صورت گرفته با وجود تلاش‌های مجلس و تعیین بودجه، انتقاد کرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری, معلمان

آتش‌سوزی کارخانه مواد شوینده در قم ۴ کارگر کشته و۷ مصدوم برجا گذاشت + فیلم

منابع کارگری در استان قم با اشاره به انفجار در کارخانه «مواد شیمیایی»، ساختار ضعیف نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها را یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی عنوان کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, حوادث, خبر, فیلم, کارگری