مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

پامپئو: آمریکا قدرت بازدارندگی را از دست داده است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، وضعیت اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

 

پامپئو در مصاحبه با « فاکس نیوز» با اشاره به دستگیری دو مزدور آمریکایی در اوکراین به‌دست نیروهای روس گفت: «پسر این غم‌انگیز است. به‌خاطر همین است که رهبری اهمیت دارد».

 

وزیر امور خارجه سابق آمریکا افزود: «می‌دانید، ما چنین وضعی وحشتناکی پیدا کرده‌ایم، اوکراینی‌ها در وضعیت وحشتناکی افتاده‌اند زیرا ایالات متحده بازدارندگی خود را از دست داده است».

 

این مقام سابق آمریکایی گفت: «آمریکا این ظرفیت را از دست داده که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آمریکا] با همتایان روسی گفت‌وگو کرده و هزینه کارهایی که برای آمریکایی‌ها مهم است و محافظت از منافع آمریکا را برای آن‌ها روشن کنند».

 

پامپئو گفت: «حکم اعدام برای این دو آمریکایی که سابقه خدمت در ارتش آمریکا را داشته‌اند مثال دیگری از نبود ظرفیت برای انجام این کار از سوی این دولت است. البته که ما اهرم فشار داریم و البته که ابزارهایی داریم که می‌توانیم استفاده کنیم».

 

او که ریاست سازمان جاسوسی «سیا» را در کارنامه دارد افزود: «معتقد نیستم که این دولت آماده استفاده از آن‌ها به شکلی جدی باشد تا بازدارندگی لازم برای ممانعت از حرف زدن درباره این موضوع را برگردانند، چه رسد به اینکه این اعدام‌ها را انجام دهند».

 

روز گذشته (سه‌شنبه) اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه جنگجویان آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین شامل کنوانسیون ژنو نمی‌شوند، باعث هراس کاخ سفید شد.

 

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه نسبت به احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده توسط روسیه ابراز نگرانی کرد.

 

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره دو جنگجوی آمریکایی بازداشت‌شده در جریان جنگ اوکراین گفت: «اولاً، ما هنوز در حال تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد این دو فرد هستیم».

 

وی در واکنش به اظهارات پسکوف تصریح کرد: «ثانیاً، این وحشتناک است که یک مقام دولتی روسیه حتی امکان مجازات اعدام را برای شهروندان آمریکایی که در اوکراین بودند، مجاز بداند».

پکن: ناتو تلاش برای آغاز جنگ سرد جدید را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات تحریک‌آمیز و انتشار اطلاعات نادرست علیه پکن توسط ناتو، گفت این ائتلاف باید دست از تلاش برای آغاز یک جنگ سرد جدید را متوقف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, غرب, ناتو

فرمانده آلمانی: برای شکست روسیه به بازدارندگی اتمی نیاز داریم

فرمانده نیروی هوایی آلمان روز سه شنبه اظهار داشت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده به این کشور وارد کند.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بالکان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان

کشته شدن بیش از ۵۰ ژنرال اوکراینی در حمله موشکی

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین و کشته شدن ژنرال‌های اوکراینی خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, ناتو