رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

بیش از ۱۴ میلیون سوری از فقر شدید و بحران امنیت غذایی رنج می‌برند

کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع معیشتی در سوریه گفت، ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار سوری نیازمند کمک هستند و ۹۰ درصد آنها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، آمار و ارقام سازمان‌های بین‌المللی مؤید توییت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است. بطوریکه گزارش برنامه جهانی غذا حاکی از آن است که ۱۲ میلیون سوری از ناامنی غذایی رنج می‌برند و تعداد افرادی که از “ناامنی شدید” غذایی رنج می‌برند دو و نیم میلیون تن و افراد “در معرض خطر ناامنی” غذایی به دو میلیون نفر نزدیک شده است. شرایط فعلی نیاز به تامین مالی دارد که در سال جاری بیش از یک میلیارد و ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

اما برنامه جهانی غذا طبق آخرین گزارش‌های آن تنها ۳۵۶ میلیون دلار کمک مالی جمع کرده که تنها ۲۶% از اعتبار مالی مورد نیاز را شامل می‌شود.

 

ماموریت عملیات کمک رسانی فرامرزی به سوریه از طریق مرزهای ترکیه دهم ژوئیه به پایان می‌رسد.

 

سازمان ملل متحد اعلام کرد، چهار کاروان کمک‌رسانی از داخل سوریه در شمال غرب این کشور هستند، اما در حال حاضر نمی‌توانند جایگزین عملیات فرامرزی از نظر حجم و گستره شوند.

 

پیشتر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از شورای امنیت درخواست کرد که بار دیگر ماموریت عملیات را تمدید کند و گفت که انجام این کار یک “ضرورت اخلاقی و بشردوستانه” است.

 

وی در آخرین گزارش خود در مورد کمک به سوریه در ماه آوریل، به شورای امنیت گفت، برای انجام عملیات منظم و پایدار (از داخل سوریه) در شمال غرب این کشور، باید بر چالش‌ها غلبه کرد.

 

گوترش خاطرنشان کرد: از جمله این چالش‌ها، تضمین‌های امنیتی به موقع طرف‌ها و تعهد به عدم مداخله در ارسال کمک‌های بشردوستانه از داخل سوریه است.

 

این در حالی است که روزانه نفت سوریه از چاه‌های نفتی که در مناطق اشغالی آمریکا قرار دارد با کمک شبه نظامیان قسط استخراج و از سوریه برای فروش به عراق منتقل می‌شود.

با افزایش حملات ترکیه، فرمانده شبه‌نظامیان کُرد دست به دامان دمشق شد

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه گفت که با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت دمشق دیدار کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا

فاکس نیوز: جنگ اوکراین تنها به‌نفع پیمانکاران نظامی امریکاست

یک روزنامه نگار آمریکایی با توجه به تلاش کاخ سفید برای طولانی کردن مدت جنگ اوکراین گفته است که این بحران تنها به نفع صنایع نظامی آمریکاست.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, عراق

دیپلمات روس: آمریکا بدون پاسخگویی مرتکب جنایت در سوریه شده است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا بدون هیچگونه پاسخگویی، مرتکب جنایت در سوریه شده و بخش‌هایی از این کشور را نیز همچنان تحت اشغال خود دارد.

ادامه

استعمار, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, مداخله نظامی