مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

روسیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا را در لیست سیاه قرار داد

دولت روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های یکجانبه‌ای که اتحادیه اروپا طی هفته‌های اخیر علیه افراد و نهادهای روسی اعمال کرده، تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعمال می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید شده که سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه از حد و مرز فراتر رفته است و بروکسل از زمانی که ما عملیات نظامی خود را در اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز کردیم، محدودیت‌های یکجانبه‌ای را «به‌صورت دسته جمعی و خودسرانه علیه شرکت‌ها و شهروندان روسی اعمال کرده است.

 

این بیانیه، اتحادیه اروپا را به “نادیده گرفتن تمام استانداردهای حقوقی بین‌المللی” با انتشار اطلاعات شخصی افرادی که در لیست سیاه خود درج کرده، متهم و اشاره کرد که بروکسل تلاش می‌کند مسکو را مسئول «بحران ساختاری در حوزه امنیت اروپا» معرفی کند.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که اقدامات اتحادیه اروپا بخشی از رویکرد جمعی غرب با هدف بازدارندگی روسیه و تابع ساختن آن در راستای از سرگیری هژمونی مطلق غرب در جهان، جلوگیری از تضمین امنیت و حفظ منافع ملی کشورمان است.

 

در این بیانیه آمده است: تحولات هفته های اخیر نشان داد که این قبیل تلاش‌ها محکوم به شکست است.

 

این وزارتخانه هشدار داد که این اقدامات اتحادیه اروپا “نه تنها به بن بست در روابط خود با روسیه منجر می‌شود، بلکه امنیت و رفاه شهروندان اروپایی و ثبات سیستم اقتصادی و مالی جهانی را نیز به خطر می اندازد.”

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، در واکنش به تحریم های دسته جمعی یکجانبه اتحادیه اروپا، طرف روسی تصمیم گرفت بر اساس اصل اقدام متقابل که یکی از اصول اساسی حقوق بین‌الملل است، فهرست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نهادهای اروپایی را که حق ورود به خاک روسیه را ندارند، گسترش دهد.

 

این وزارتخانه توضیح داد که این محدودیت‌ها شامل «رهبران بلندپایه اتحادیه اروپا»، از جمله تعدادی از اعضای کمیسیون اروپا، رهبران ساختارهای نظامی اتحادیه و اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا می‌شود که «سیاست‌های ضد روسی» را ترویج می‌کنند.

 

در این بیانیه اشاره شده است که در فهرست سیاه روسیه اسامی مقامات بلندپایه از جمله نمایندگان دولت‌ها و پارلمان‌های تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شخصیت‌های عمومی و کارمندان رسانه‌ها که مسئولیت اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه روسیه را بر عهده دارند نیز درج شده است.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که در پیامی شفاهی به نماینده اتحادیه اروپا در مسکو به وی درباره رویه جدید خود اطلاع و هشدار داده است که “هر گونه اقدام خصمانه اتحادیه اروپا و اعضای آن از این پس پاسخ سختی را به همراه خواهد داشت.”

 

این وزارتخانه اسامی مقامات اروپایی که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند را فاش نکرد.

افشاگری مسکو درباره نقش پسر بایدن در پروژه‌های ساخت سلاح زیستی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسناد به‌دست آمده از ایمیل‌های پسر رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد او نقشی کلیدی در ساخت سلاح‌های زیستی در اوکراین داشته است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, بیولوژیکی, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا

بازگشت فضانوردان آمریکایی و روس با سفینه سایوز به زمین

در گرماگرم تنش های فزاینده میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین؛ یک فضانورد آمریکایی به همراه ۲ همتای روس، روز چهارشنبه با یک فضاپیمای سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشت.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, قزاقستان