پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

اعتراض ژاپن به تصمیم مسکو برای خارج شدن از مذاکرات صلح دو کشور

ژاپن به تصمیم روسیه برای رها کردن مذاکرات در خصوص معاهده صلح میان دو کشور اعتراض کرد.

 

ژاپن روز سه شنبه به تصمیم روسیه برای رها کردن مذاکرات در خصوص معاهده صلح میان دو کشور اعتراض کرد؛ اقدامی که مسکو دلیلش را موضع غیردوستانه توکیو در خصوص جنگ اوکراین دانسته است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی در پارلمان مدعی شد: این وضعیت در واقع نتیجه تهاجم روسیه در اوکراین است. تلاش روسیه برای کشاندن این مسئله به روابط میان ژاپن و روسیه به شدت غیرقابل توجیه و مطلقا غیرقابل قبول است.

 

نخست وزیر ژاپن با محکوم کردن دوباره روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین که وضعیت موجود را با زور و به صورت یکجانبه تغییر می‌دهد، به این کشور اعتراض کرد.

 

ژاپن با اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه مسکو به دلیل عملیاتی که از ۲۴ فوریه در اوکراین آغاز کرده، در هفته‌های اخیر به کشور‌های غربی پیوسته است.

 

به نوشته رویترز، مسکو و توکیو هنوز مخاصمات دوران جنگ جهانی دوم را بر سر جزایری که در روسیه به کوریل و در ژاپن به سرزمین های شمالی شناخته می شوند، به صورت رسمی پایان نداده اند.

 

وزارت امور خارج روسیه تدابیر تنبیهی ژاپن بر سر بحران اوکراین را “مواضع آشکارا غیردوستانه و تلاش برای آسیب رساندن به منافع کشورمان” خوانده و خبر داده که مسکو شهروندان ژاپنی را از امکان سفر بدون روادید به روسیه محروم کرده است.

 

در پی تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین و واکنش شدید کشورهای غربی، ژاپن نیز انسداد دارایی های سرمایه داران روس و ممنوعیت واردات برخی از کالاهای روسیه را گسترش داد.

مدودف: روسیه دشمنان خود از جمله آمریکا را سر جایشان می‌نشاند

معاون شورای امنیت روسیه ،‌با بیان این که ایالات متحده روس‌هراسی «منزجرکننده» را در تلاش برای به زانو درآوردن مسکو و تجزیه آن دامن زده، گفت، روسیه این قدرت را دارد که همه دشمنان بی‌شرم خود را سر جایشان بنشاند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

لاوروف؛ آمریکا کشور‌های دیگر را تهدید کرده تا در سازمان ملل علیه روسیه رأی دهند

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه جدید خود ابعاد جدیدی از جنگ روانی آمریکا، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و لابی این کشور در سازمان ملل را بیان کرده است.

ادامه

ارژانتین, امریکا, اوکراین, برزیل, بیولوژیکی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, گزارش, مکزیک, ناتو, هندوراس

جنگ سرد بازگشته است، ولی اتحاد شوروی نه!

برآمدن روسیه به منزلهٔ نیروی متخاصم نظامی، هیچ ربطی به هدف‌های اتحاد شوروی ندارد. ما باید به اصول انترناسیونالیستی ضدجنگ پایبند باشیم و با ناتو و پوتین، هر دو، مخالفت کنیم، حتی اگر در این شرایط امری ناممکن به نظر برسد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, روسیه, سوسیالیسم, عراق, مقاله

کاخ سفید تحت فشار کنگره و زلنسکی برای بررسی تحویل سلاح‌های زمان اتحاد شوروی به اوکراین

بر اساس گزارش سی.ان.ان، با گذشت حدود سه هفته از حمله روسیه به اوکراین، دولت بایدن هنوز در حال ارزیابی موثرترین راه برای رساندن کمک‌های نظامی به اوکراین بدون زدن جرقه یک جنگ گسترده‌تر است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان