پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

نخست‌وزیر سوئد: پیوستن به ناتو امنیت اروپا را بی‌ثبات می‌کند

نخست وزیر سوئد درخواست‌ پیوستن به ناتو را رد کرد و گفت اکنون چنین درخواستی امنیت اروپا را “بی‌ثبات” می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد از سال ۱۸۱۴ وارد جنگ نشده و سیاست خارجی خود را بر “عدم مشارکت در ائتلاف‌های نظامی” بنا کرده است، اما در سال‌های اخیر با افزایش تنش‌های مربوط به روسیه در منطقه بالتیک، روابط “نزدیک‌تری” با ناتو ایجاد کرده است.

 

پس از حمله روسیه به اوکراین که مسکو آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است، درخواست‌ها از سوئد و فنلاند جهت پیوستن به ناتو افزایش پیدا کرده است.

 

«ماگدالنا آندرسون»، نخست وزیر سوئد، به خبرنگاران گفت: اگر سوئد در این وضعیت تصمیم بگیرد که به ناتو بپیوندد، این منطقه از اروپا را “بی‌ثبات” خواهد کرد و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد.

 

وی افزود: من در تمام این مدت صراحتا اعلام کرده‌ام که بهترین مسئله برای امنیت سوئد و امنیت این منطقه از اروپا این است که دولت یک “سیاست بلندمدت، سازگار و قابل پیش‌بینی” دارد و این “اعتقاد مستمر” من است.

 

روسیه نمی‌خواهد فنلاند یا سوئد به ناتو بپیوندند و همچنین چندی پیش، مسکو آخرین هشدار خود را درباره “پیامدهای جدی نظامی-سیاسی” در صورت پیوستن به این ائتلاف اعلام کرد.

 

اظهارات نخست وزیر سوئد پس از دیدار با رهبران احزاب مخالف برای بحث در مورد “بدتر شدن وضعیت امنیتی” بیان شد.

 

نظرسنجی روز جمعه توسط Demoskop و به سفارش روزنامه آفتونبلادت نشان داد که ۵۱ درصد از سوئدی‌ها موافق عضویت در ناتو هستند، در حالی که در ماه ژانویه ۴۲ درصد موافق این قضیه بوده‌اند. همچنین، ۲۷ درصد از شرکت کنندگان مخالف پیوستن به ناتو هستند، در حالی که در گذشته این رقم ۳۷ درصد بود.

 

همچنین فایننشال تایمز گزارش داد که برخی از تحلیلگران و مفسران، از انتخاب واژگان نخست وزیر سوئد انتقاد کردند. «آنا دالبرگ»، سردبیر سیاسی روزنامه اکسپرسن، با اشاره به استفاده نخست وزیر از کلمه “بی‌ثبات کننده” گفت: «چرا نخست وزیر دیدگاه کرملین را می‌پذیرد؟»

 

روز یکشنبه نخست وزیران کشورهای سوئد و فنلاند درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعلام کردند که هر دو کشور “همکاری امنیتی” خود را بیشتر تقویت خواهند کرد اما “هیچ تعهدی” نسبت به پیوستن به ناتو ندارند.

عطوان؛ چگونه مقدمات شکست توطئه آمریکا در اوکراین تنها بعد از دو هفته آغاز شده است؟

“آمریکا آتش جنگ اوکراین را برافروخت تا با قربانی کردن این کشور و وارد کردن آن به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت با روسیه مقابله کند اما هنوز دو هفته از جنگ نگذشته که مقدمات شکست توطئه آمریکا شروع شده است.”

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, اقتصادی, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, بلغارستان, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, سوریه, شمال اروپا, عراق, فرانسه, کوبا, لیبی, مقاله, ناتو, ونزوئلا

هشدار سفیر سوریه در مسکو نسبت به تبدیل اوکراین به «ادلب بزرگ اروپا»

سفیر سوریه در مسکو هشدار داد، تصمیم مقامات اوکراین درخصوص «تشکیل سپاه بین‌المللی»، می‌تواند این کشور را به «ادلب بزرگ اروپا» تبدیل کند.

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سوریه, شمال اروپا, ناتو

چین: تایوان و اوکراین در ماهیت خود تفاوت دارند/ انگلیسی‌ها با آتش بازی نکنند

«وانگ یی» وزیر امورخارجه روز دوشنبه با اشاره به جدیدترین تحولات مربوط به تنش‌های اوکراین اعلام کرد :تایوان و اوکراین در ماهیت خود متفاوت هستند و نباید آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا