فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

رئیس‌جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت

رئیس‌جمهوری پاکستان همزمان با درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین از جنگ افروزی در غرب خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و گفت آمریکا از گذشته خود به ویژه جنگ ویتنام عبرت نگرفته است.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عارف علوی» طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی فرصت‌ها و چالش‌های نوظهور در جنوب آسیا در شهر اسلام‌آباد از تاکتیک اروپا برای جلوگیری از جنگ در قلمروی خود و به جای آن جنگ افروزی در آسیا و خاورمیانه انتقاد کرد.

 

ه گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عارف علوی» طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی فرصت‌ها و چالش‌های نوظهور در جنوب آسیا در شهر اسلام‌آباد از تاکتیک اروپا برای جلوگیری از جنگ در قلمروی خود و به جای آن جنگ افروزی در آسیا و خاورمیانه انتقاد کرد.

 

علوی در مورد زمینه درگیری نظامی میان فدراسیون روسیه و اوکراین، اظهار داشت: باعث شگفتی است که ایالات متحده از جنگ ویتنام درس عبرت نگرفت و اکنون در دام دیگری افتاده است.

 

اظهارات رئیس جمهوری پاکستان درحالی عنوان می‌شود که نخست وزیر این کشور همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به مسکو سفر کرده است و روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار کرد.

 

عارف علوی در ادامه سخنانش تاکید کرد: اروپا تصمیم گرفته است که از جنگ‌های بیشتر در سرزمین‌های خود جلوگیری کند، اما به نابودی کشورهای دیگر در آفریقا و خاورمیانه ادامه می‌دهد.

 

وی افزود: پاکستان به جای حمایت از هرگونه دو قطبی، خواستار همکاری برد-برد در زمینه های فناوری اطلاعات و تجارت با کشورهای جهان برای صلح و توسعه در منطقه است.

 

گفتنی است، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با ابراز تاسف از درگیری با اوکراین بر لزوم دیپلماسی برای توقف جنگ تاکید کرد.

 

وی گفت: درگیری به نفع هیچ طرفی نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه در صورت درگیری بیشترین ضربه را از نظر اقتصادی می‌بینند.

لاوروف: آمارها نشان می‌دهد غیرنظامیان اوکراینی هدف قرار نگرفته‌اند

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد نیروهای روسی در اوکراین، شهروندان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ناتو

تماس تلفنی رؤسای جمهور چین و روسیه/ پوتین: آماده مذاکره هستم

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای چینی از آمادگی برای مذاکره پیرامون بحران اوکراین در بالاترین سطح سخن گفت: حال آنکه مسکو شرط از سرگیری گفتگو را تسلیم ارتش اوکراین اعلام کرده است.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, ناتو

لاوروف: زلنسکی دروغ می‌گوید/ امکان به رسمیت شناختن مقام‌های فعلی اوکراین وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، کشورهای غربی در خرابکاری و از بین بردن توافقنامه مینسک در مورد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در استان دونباس کاملا در کنار اوکراین قرار گرفته‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, بلاروس, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک, ناتو