واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

لاوروف: آمارها نشان می‌دهد غیرنظامیان اوکراینی هدف قرار نگرفته‌اند

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد نیروهای روسی در اوکراین، شهروندان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند.

 

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تأکید کرد نیروهای روس قصد هدف قرار دادن غیرنظامیان اوکراینی را ندارند.

 

لاوروف به شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «تأکید می‌کنم اظهارات پوتین را بخوانید. هیچ حمله‌ای به زیرساخت‌های غیرنظامی، کارکنان ارتش اوکراین در خوابگاه‌ها یا دیگر مکان‌های مرتبط با تأسیسات نظامی آن‌ها انجام نمی‌شود. آمارهایی که داریم، این را نشان می‌دهد».

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما قصد نداریم نیروهای نظامی اوکراین را دچار تنزل کنیم بلکه از جلوگیری از نئونازی‌ها و افرادی صحبت می‌کنیم که از نسل‌کشی حرف می‌زنند».

 

این مقام روس افزود: «در حال حاضر دو مکانیسم خارجی رژیم کی‌یف را کنترل می‌کنند. اول آمریکا و غرب و دوم نئونازی‌ها».

 

دولت‌های مختلف غربی از روز گذشته و پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بسته‌های تحریمی متعددی را علیه مقامات این کشور وضع کرده و حمایت نظامی از اوکراین را افزایش داده‌اند.

 

در دومین روز از درگیری‌ها در اوکراین بامداد امروز صدای چند انفجار در پایتخت این کشور شنیده شد و متعاقب آن آژیر خطر به صدار درآمد. ارتش اوکراین می‌گوید در حوالی شمال کی‌یف در حال مقابله با نیروهای روسیه است که قصد ورود به این شهر را دارند.

 

دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.

 

با این حال مقامات غرب به پیشنهادات روسیه پاسخ منفی داده و مقامات اوکراین نیز از گفت‌وگو درباره اجرای توافق مینسک از جمله آتش‌بس میان نیروهای کی‌یف و مناطق خودمختار شرق اوکراین را رد کردند.

 

روسیه در پاسخ، استقلال جمهوری‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت و در پی درخواست مقامات این نواحی، عملیات ویژه‌ای را در حمایت از آن‌ها شروع کرد.

تماس تلفنی رؤسای جمهور چین و روسیه/ پوتین: آماده مذاکره هستم

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای چینی از آمادگی برای مذاکره پیرامون بحران اوکراین در بالاترین سطح سخن گفت: حال آنکه مسکو شرط از سرگیری گفتگو را تسلیم ارتش اوکراین اعلام کرده است.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, ناتو

لاوروف: زلنسکی دروغ می‌گوید/ امکان به رسمیت شناختن مقام‌های فعلی اوکراین وجود ندارد

وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، کشورهای غربی در خرابکاری و از بین بردن توافقنامه مینسک در مورد حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در استان دونباس کاملا در کنار اوکراین قرار گرفته‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, بلاروس, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک, ناتو