مصر و روسیه در مدیترانه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه نیروهای دریایی این کشور و مصر به اجرای رزمایش مشترکی در دریای مدیترانه خواهند پرداخت. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد ۲ رزمناو متعلق به ناوگان پاسیفیک نیروی دریایی روسیه در رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی مصر در دریای مدیترانه شرکت خواهند کرد. در ... مصر و روسیه در مدیترانه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا, مصر

پوتین: جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است/ روسیه را فریب دادند

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که روسیه هیچ قصدی برای حمله به اوکراین نداشت و تلاش می‌کرد این مسئله را با گفت‌وگو حل کند، اما غرب همه پیشنهادهای مسکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با وزیر خارجه ... پوتین: جهان به نقطه بی‌بازگشت نزدیک شده است/ روسیه را فریب دادند

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

مجارستان در برنامه‌ نظامی ناتو و تاسیس سه پایگاه نظامی این سازمان در کشورهای لهستان، رومانی و اسلواکی شرکت نخواهد کرد

نخست وزیر مجارستان با اعلام خبر تاسیس سه پایگاه نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کشورهای لهستان، رومانی و اسلواکی گفت که کشورش در برنامه‌های این ائتلاف نظامی شرکت نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ویکتور اوربان روز جمعه اظهار داشت که ناتو به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی در لهستان، رومانی ... مجارستان در برنامه‌ نظامی ناتو و تاسیس سه پایگاه نظامی این سازمان در کشورهای لهستان، رومانی و اسلواکی شرکت نخواهد کرد

ادامه

اسلواکی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, رومانی, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان, ناتو

واکنش چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد: آمریکا به طور مداوم تسلیحات به اوکراین انتقال داده و از این بحران به عنوان فرصتی برای اعمال تحریم‌ها و فشار بر سایر کشورها استفاده می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در خصوص تحریم‌ های جدید آمریکا علیه روسیه اعلام ... واکنش چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش

نیویورک‌تایمز: بایدن در اقدامی شجاعانه از انتخابات کناره‌گیری کند

روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی با فهرست کردن ناکامی‌های چهار ساله بایدن، تاکید کرد که او هنوز هم می‌تواند انتخاب کند که نامزد انتخابات ۲۰۲۴ نشود و میدان را به دموکراتی واگذار کند که ممکن است پیروز شود. به گزارش ایسنا، نیویورک‌تایمز در مطلبی تحت عنوان «شجاعانه‌ترین کاری که جو بایدن می‌تواند انجام دهد» نوشت: «در ... نیویورک‌تایمز: بایدن در اقدامی شجاعانه از انتخابات کناره‌گیری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, پناهجویی, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, فلسطین

پوتین از اجرای عملیات نظامی ویژه در دونباس خبر داد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیام خود خطاب به شهروندان روسیه اعلام کرد تصمیم گرفته است که عملیات نظامی ویژه در دونباس اجرا شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت: “شرایط ما را ملزم به اقدام قاطع و فوری می‌کند.

 

جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند. در این راستا طبق ماده ۵۱، قسمت ۷ منشور سازمان ملل متحد، با تایید شورای فدراسیون و بر اساس معاهدات دوستی و کمک متقابل با جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک، تصویب شده توسط مجمع فدرال، تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام شود.

 

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که برنامه های روسیه شامل اشغال اوکراین نیست اما مسکو برای غیرنظامی‌کردن آن تلاش خواهد کرد.

 

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، درگیری بین روسیه و نیروهای ملی گرا در اوکراین اجتناب ناپذیر است. پوتین گفت: ” این فقط مسئله زمان است. آنها در حال آماده شدن و منتظر زمان مناسب هستند. اکنون آنها ادعای کسب سلاح هسته ای را نیز دارند. ما به آنها اجازه این کار را نمی‌دهیم.”

 

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه پیوستن اوکراین به اتحادیه آتلانتیک شمالی غیرقابل قبول است، خاطرنشان کرد: روسیه نمی‌تواند با تهدید دائمی ناشی از اوکراین احساس امنیت کند، توسعه یابد و وجود داشته باشد.

 

رئیس جمهور گفت که آزادی در قلب سیاست روسیه قرار دارد، همه باید از این حق برخوردار شوند، از جمله ساکنان اوکراین. او گفت “آزادی انتخاب برای همه برای تعیین مستقل آینده خود و آینده فرزندانشان. و ما مهم می‌دانیم که این حق، حق انتخاب، می‌تواند توسط همه مردم ساکن در قلمرو اوکراین امروزی استفاده شود. هر کسی که بخواهد”.

 

رئیس جمهور ابراز اطمینان کرد که سربازان و افسران روسی شجاعانه به وظایف خود عمل خواهند کرد و قوه مجریه به آرامی و بطور کارآمد فعالیت خواهد کرد.

 

وی در سخنرانی خود گفت: “هموطنان عزیز، من مطمئن هستم که سربازان و افسران نیروهای مسلح روسیه فداکار برای کشور خود به طور حرفه‌ای و شجاعانه به وظایف خود عمل خواهند کرد. شک ندارم که همه سطوح دولتی بدون مشکل و موثر عمل خواهند کرد.” .

 

پوتین همچنین خطاب به ارتش اوکراین خاطرنشان کرد که آنها سوگند وفاداری به حکومت ضد مردمی که اوکراین را غارت می‌کند، یاد نکرده‌اند. او گفت: “رفقای عزیز! پدران، پدر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌های شما که از میهن مشترک ما در جنگ با نازی‌ها دفاع کردند، برای ان نجنگیدند که نئونازی های امروزی قدرت را در اوکراین به دست بگیرند.”

 

رئیس جمهور روسیه از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه را دنبال نکنند و فوراً سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بروند. وی در عین حال تاکید کرد که تمامی نظامیان ارتش اوکراین که این الزام را برآورده می‌کنند، می‌توانند آزادانه منطقه جنگی را ترک کرده و به خانه‌های خود بازگردند.

 

پوتین تاکید کرد که روسیه به حاکمیت کشورهای مستقل مشترک المنافع احترام می‌گذارد و به آن احترام خواهد گذاشت. “ما به همه کشورهای تازه تشکیل شده در فضای پس از شوروی احترام می‌گذاریم و با آنها رفتار خواهیم کرد. ما به حاکمیت آنها احترام می‌گذاریم و خواهیم گذاشت. و نمونه‌ای از این کمک‌هایی است که ما به قزاقستان ارائه کردیم که با حوادث غم انگیزی برای به چالش کشیدن آن پرداخت. دولت و یکپارچگی روبرو شد”.

 

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که ناتو در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است. او گفت که مسکو ۳۰ سال است که برای مذاکره در مورد عدم گسترش بلوک به شرق تلاش می‌کند و با فریب، فشار و باج خواهی مواجه شده است.

 

پوتین گفت که روسیه برای هر تحولی آماده است، همه تصمیمات گرفته شده است. پوتین گفت: “امیدوارم صدای من شنیده شود.”

انتقاد کوبا از سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه

وزارت خارجه کوبا ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا علیه روسیه، خواستار حل تنش میان روسیه و اوکراین از راه دیپلماسی شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, کوبا, لوگانسک, ناتو

آمریکا: چین و روسیه به‌دنبال ایجاد نظم جهانی غیرلیبرال هستند

آمریکا روسیه و چین را متهم کرد به دنبال ایجاد نظم جهانی عمیقاً غیرلیبرال هستند که اقدامات مسکو در اوکراین تنها بخشی از آن است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, نئولیبرالیسم

پکن: روسیه کشور بزرگی‌ست و تصمیماتش را به صورت مستقل اتخاذ می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: روسیه یک کشور بزرگ است و تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می‌کند.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

نیروهای اوکراینی مواضع خود را درمنطقه دونباس بطور جمعی ترک می‌کنند/ ستاد نیروهای اوکراین در دونباس نابود شد

به گزارش امروز پنجشنبه، ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اوکراینی بطور جمعی مواضع خود را در مناطق مناقشه دونباس ترک می کنند و همه سلاح های خود را برجای می‌گذارند.

ادامه

اوکراین, جهان, حضور نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ویدیو

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دوما: مسکو قصد تسخیر و تصرف اوکراین را ندارد

“لئونید سلوتسکی” رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت که مسکو قصد تصرف و تسخیر اوکراین را ندارد و فقط موضوع کمک روسیه به جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک مطرح است.

ادامه

اوکراین, جهان, دونتسک, شرق اروپا, گزارش, لوگانسک