کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

بایدن خط لوله گاز نورد استریم ۲ را تحریم کرد

بایدن در واکنش به تصمیم پوتین در مورد شرق اوکراین، اعلام کرد، به دولت خود دستور دادم تا شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مقامات آن را تحریم کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مدیرعامل آلمانی آن «ماتیاس وارنیگ» اعمال کرده است.

 

بایدن در بیانیه‌ای که چهارشنبه شب توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: از زمانی که روسیه استقرار نیروهای خود در مرز اوکراین را آغاز کرد، آمریکا از نزدیک با متحدان و شرکای خود برای پاسخگویی قوی و واحد همکاری کرده است.

 

در اوایل ماه جاری طی دیدار خود با صدراعظم آلمان تلاش‌های خود را برای توقف خط لوله نورد استریم ۲ در صورت ادامه حمله روسیه به اوکراین هماهنگ کرده‌ایم.

 

بایدن تاکید کرد: دیروز، پس از رایزنی‌های نزدیک بین برلین و واشنگتن، آلمان اعلام کرد که روند صدور مجوز خط لوله را متوقف می‌کند. امروز به دولت خود دستور دادم تا شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مقامات آن را تحریم کند.

واکنش چین به‌تحریم روسیه: تحریم هرگز بهترین راه حل مشکلات نبوده‌ است

وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم غرب برای تحریم روسیه درخصوص اوکراین اعلام کرد که این کشور هرگز به این نتیجه نرسیده که تحریم بهترین راه حل مشکلات بوده باشد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

درخواست ۱۰۰ نهاد اروپایی ازجمله دیده‌بان حقوق‌ بشر برای تحریم کالاهای تولیدی شهرک‌نشینان

بیش از ۱۰۰ نهاد جامعه مدنی اروپا از جمله دیده‌بان حقوق بشر با راه‌اندازی کمپینی و جمع‌آوری امضا از شهروندان اروپایی، خواستار توقف هرگونه تعامل و همکاری تجاری با شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صندوق بین‌المللی پول, صهیونیسم, فلسطین

صدراعظم آلمان: اگر سریع اقدام نکنیم خطر شکست مذاکرات وجود دارد

اولاف شولتس با تعیین ضرب الاجل‌های دروغین درباره مذاکرات وین ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

ادامه

اتریش, اروپا, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خبر, دونتسک, روسیه, غرب, لوگانسک, مذاکرات اتمی, ناتو

مسکو: هیاهوی اوکراین، توطئه آمریکا برای در دست گرفتن بازار انرژی اروپا است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا هیاهوی پیرامون وضعیت اوکراین را برپا کرده است تا ازجمله روسیه را از بازار انرژی اروپا حذف و خود را جایگزین کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب