انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

نبردهای سنگین در خارکیف؛ روسیه از کنترل ۵ روستا خبر داد

به دنبال آغاز حمله زمینی فرا مرزی از سوی مسکو، اکنون «نبردی شدید» در خارکیف واقع در مرز روسیه در جریان است و نزدیک به ۲۰۰۰ تن مجبور به تخلیه روستاهای نزدیک به روسیه شدند. به گفته روسیه، پنج روستا تحت کنترل درآمده است. به گزارش ایسنا، نیروهای روسیه در منطقه‌ای که نزدیک به دو ... نبردهای سنگین در خارکیف؛ روسیه از کنترل ۵ روستا خبر داد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پیش‌بینی بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل درباره پایان جنگ اوکراین

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل پیش‌بینی کرد: از آنجایی که روسیه یکی پس از دیگری اقدام به آزادسازی روستاها می‌کند و به نظر می‌رسد که اوکراین نمی‌تواند قبل از حملات خط دفاعی خود را حفظ کند، احتمالا جنگ اوکراین تابستان امسال پایان یابد. به گزارش روز شنبه ایرنا از ... پیش‌بینی بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل درباره پایان جنگ اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, گزارش, ناتو

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

«شی‌ جین پینگ» رئیس جمهوری چین که در سومین سفر اروپایی خود چهارشنبه شب وارد مجارستان شد، گفت که این کشور هدف اول سرمایه‌گذاری چین در منطقه اروپای شرقی است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی جین‌پینگ روز پنجشنبه در سومین سفر اروپایی‌ خود با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان دیدار می‌کند، گفته ... رئیس جمهوری چین: مجارستان هدف اول سرمایه‌گذاری ما در اروپای شرقی است

ادامه

آسیا, آفریقا, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, صربستان, فرانسه, گزارش, مجارستان, همزیستی مسالمت آمیز

گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک از سوی اوکراین ادامه دارد

جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از ادامه گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر دادند و گفتند که این حملات خساراتی به بار آورده است.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، نماینده جمهوری مردمی لوگانسک در مرکز مشترک کنترل آتش‌بس اعلام کرد: در شبانه روز اخیر مناطق مختلف لوگانسک ۲۹ بار مورد هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت.

 

شبکه روسی بدون اشاره به نام این مقام ، اضافه کرد که نیروهای اوکراینی از توپخانه و خمپاره اندازهایی با کالیبر بالا و راکت های ضدتانک هدایت شونده در گلوله باران مناطق لوگانسک استفاده کردند که بر اثر آن در روستای نیکلایفکا، چهار ساختمان مسکونی چندطبقه آسیب‌های جدی دید.

 

روسلان یاکوبوف نماینده جمهوری مردمی دونتسک در مرکز مشترک کنترل آتش‌بس هم گفت که طرف اوکراینی توافقنامه مینسک را نادیده می‌گیرد و از سلاح های ممنوع شده در این توافقنامه استفاده می‌کند.

 

به گفته یاکوبوف، استفاده از توپخانه توسط نیروهای اوکراینی در گلوله باران مناطق دونباس، حاکی از آماده‌شدن کی‌یف برای بکارگیری زور برای حل مناقشه در این مناطق است.

 

دیروز (پنجشنبه) نیز خبرگزاری تاس به نقل از مقام‌های جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از بیانیه دفتر نمایندگی مناطق دونتسک و لوگانسک در مرکز مشترک نظارت بر آتش بس نوشت: نیروهای اوکراین با تسلیحات سنگین با کالیبر بیش از ۱۲ میلی متر ۹ منطقه در جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را گلوله باران کردند.

 

این گلوله باران از ساعت ۵ و ۳۲ دقیقه تا ساعت ۷ و ۴۲ دقیقه بامداد روز پنجشنبه به وقت مسکو ادامه داشت و در مجموع ۱۶۰ گلوله از جمله دهها گلوله خمپاره به مناطق مسکونی اصابت کرد.

 

بر اساس گزارش رسانه روسی، مناطق کمینترنووا، اکتیابر، نوولاسپا و پتروفسکی در جمهوری مردمی دونتسک و وسلنکوی، دونتسکی، زولوتوی-۵، نیژنی دوزووی و سوکولنیکی در جمهوری مردمی لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت.

 

در گزارش تاس خاطرنشان شد که نیروهای اوکراینی اکثرا خمپاره های ۱۲۰ میلیمتری و ۸۲ میلیمتری به سوی مناطق دونتسک و لوگانسک پرتاب کردند.

 

جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت از اوکراین اعلام استقلال کردند.

روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران دونباس انتقاد کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیروهای اوکراینی انتقاد کرد.

ادامه

اوکراین, جهان, دونتسک, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, لوگانسک, یونان

احتمال استقرار سلاح‌ اتمی در بلاروس برای مقابله با غرب

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

ادامه

اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب

رئیس جمهوری چک: ادعای “حمله روسیه به اوکراین” شکست دیگری برای آمریکاست

رئیس‌جمهور جمهوری چک، اظهارات غربی‌ها درباره برنامه‌های روسیه برای «تهاجم به اوکراین» در ۱۶ فوریه را شکست دیگری برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دانست.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چک, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا در پاسخ به‌نمایش مسخره غرب؛ غرب زمان حمله ما به اوکراین را مشخص کند که برای تعطیلاتم برنامه‌ بریزم!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با لحنی کنایه‌آلود، از رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی خواست تا جدول زمانی “تهاجم‌های آتی” روسیه به اوکراین در سال جاری را منتشر کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب