پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران دونباس انتقاد کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیروهای اوکراینی انتقاد کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف عصر جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان در مسکو تصریح کرد: نقش ویژه برای نظارت برای اجرای توافقنامه مینسک برعهده گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه این گروه در هفت سال گذشته در مرحله نخست، بطور واقع‌گرایانه رفتار می‌کرد، افزود: اما پس از آن در گزارش‌های خود از منطقه دونباس، تلاش می‌کرد تا آنچه که در این منطقه می‌گذرد را درست گزارش ندهد و پنهان کند.

 

لاوروف گفت: اما با تلاش ما و به رغم کارشکنی و مخالفت طرف اوکراینی، گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارشی را منتشر و در آن خاطرنشان کرد که چه طرفی آتش‌بس در منطقه دونباس را نقض می‌کند.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: همینک نیز که منطقه دونباس و جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار می‌گیرند، شاهد هستیم که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گزارش‌های خود را به گونه‌ای ارسال می‌کند که به تعداد تیراندازی‌ها و گلوله باران مناطق مسکونی اشاره‌ای نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: در گزارش‌های این گروه هیچ اشاره ای به اینکه چه طرفی گلوله باران می‌کند و در کجا خرابی‌ها به بار آمده است، نمی‌کند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تلاش خواهیم کرد که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بطور دائم گزارش‌های صحیح ارسال کند که در آن واقعیت های میدانی منعکس شود. در زمان حاضر شاهد هستیم که این گروه به لاپوشانی مسائل و خودداری از اعلام مسئولیت ارتش اوکراین در گلوله باران مناطق مسکونی می پردازد.

 

به گزارش رسانه های روسیه به نقل از جدایی طلبان دونباس، نیروهای اوکراینی دیروز (پنجشنبه) و امروز چندین منطقه جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد.

احتمال استقرار سلاح‌ اتمی در بلاروس برای مقابله با غرب

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

ادامه

اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب

گلوله باران مناطق دونتسک و لوگانسک از سوی اوکراین ادامه دارد

جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از ادامه گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر دادند و گفتند که این حملات خساراتی به بار آورده است.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

رئیس جمهوری چک: ادعای “حمله روسیه به اوکراین” شکست دیگری برای آمریکاست

رئیس‌جمهور جمهوری چک، اظهارات غربی‌ها درباره برنامه‌های روسیه برای «تهاجم به اوکراین» در ۱۶ فوریه را شکست دیگری برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دانست.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چک, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا در پاسخ به‌نمایش مسخره غرب؛ غرب زمان حمله ما به اوکراین را مشخص کند که برای تعطیلاتم برنامه‌ بریزم!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با لحنی کنایه‌آلود، از رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی خواست تا جدول زمانی “تهاجم‌های آتی” روسیه به اوکراین در سال جاری را منتشر کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب