مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

ناتو استقرار نیروها رزمی در شرق اروپا را بررسی می‌کند

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همراه با آمریکا امروز اعلام اعزام نیروهای رزمی بیشتر به کشورهای حوزه دریای سیاه(نزدیک قلمروی روسیه) به کشورهایی که در نزدیکی مرزهای روسیه هستند، می‌باشند.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای خبری «راشاتودی» با انتشار این خبر نوشت: ناتو در صدد بررسی و تصمیم گیری برای فرستادن نیروهای بیشتر به سه  کشور شرق اروپا، بلغارستان، رومانی و اسلواکی است.

 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز جمعه  در جریان یک نشست خبری با حضور «کلاوس یوهانیس» (Klaus Iohannis) رئیس جمهوری رومانی درباره این لشکر کشی  گفت: ما هفته آینده نشست وزرای دفاع (ناتو) را خواهیم داشت و انتظار دارم که وزرا درباره ابعاد و جزئیات چگونگی اعزام یک گروه رزمی (به شرق اروپا) توافق کنند و بعداز آن انتظار دارم که تصمیم نهایی در فصل بهار گرفته شود.

 

دبیرکل ناتو گفت که قرار است چهارشنبه آینده و درجریان نشست وزرای دفاع ناتو  این تصمیم نهایی شود.

 

بر اساس این گزارش، اعزام نیروهای اضافی و جدید به شرق اروپا در فصل بهار خواهد بود که آمریکا و فرانسه نیروهای خود را اعزام خواهند کرد.

 

سه کشور اروپایی شرقی حوزه دریای سیاه به همراه لهستان هم اکنون میزبان هزاران نیروی نظامی کشورها عضو ناتو هستند.

 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دبیرکل ناتو اعلام کرد که این نهاد نظامی از حضور نیروهای نظامی آمریکا در رومانی استقبال کرد و مدعی حضور این نیروها، به امنیت اروپا کمک می کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی آمریکا نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بحبوحه تشدید تنش ‌ها میان اوکراین و روسیه، در حال بررسی گزینه استقرار چندین هزار نیرو به همراه شماری کشتی جنگی و هواپیما در کشورهای متحدش در منطقه بالتیک و شرق اروپا است و اجرایی کردن این تصمیم تحریک‌آمیز می تواند موجب تشدید بیشتر تنش‌ها در شرق اروپا شود.

 

استقرار هزاران نیروی آمریکایی در کشورهای شرق اروپا از جمله استونی، لتونی و لیتوانی دقیقا همان طرحی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش تر خواستار جلوگیری از اجرای آن شده بود.

 

مقامات آمریکایی تصریح کردند، در نشست کمپ دیوید، مقامات ارشد پنتاگون به بایدن چندین گزینه را که براساس آن تجهیزات نظامی آمریکا بیشتر از گذشته نزدیک روسیه خواهد شد، پیش روی بایدن قرار دادند. از جمله این گزینه ها اعزام یک تا پنج هزار نیرو به کشورهای شرق اروپا است که با این شرایط شمار آنها در صورت وخامت اوضاع می تواند ۱۰ برابر شود.

دو حزب در دانمارک: قراداد دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را به خطر می‌اندازد

قرارداد دفاعی با آمریکا که توسط دولت کپنهاگ اعلام شد و بر اساس آن ممکن است سربازان و تسلیحات آمریکایی در خاک دانمارک مستقر شوند، متحدان حزب حاکم سوسیال دموکرات این کشور را عصبانی کرده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, حضور نظامی, دانمارک, روسیه, شمال اروپا, گزارش, ناتو

ریابکوف: آمریکا اقدام احمقانه‌ای انجام ندهد/ اروپا استقلال خود را از دست داده است

«تاس» گزارش داد؛ معاون وزیر امور خارجه روسیه استقرار احتمالی سامانه‌های ضدموشکی “تاد” آمریکا در منطقه خارکوف اوکراین را نوعی باج خواهی و اقدامی تحریک آمیز علیه روسیه ارزیابی کرد و از واشنگتن خواست اقدام احمقانه‌ای انجام ندهند.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, بلاروس, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

اعتراضات در اسلواکی علیه پیمان نظامی با آمریکا

در حالی که اسلواکی و آمریکا هر دو از اعضای ائتلاف ناتو هستند، هزاران تن از معترضان اسلواکیایی تجمعی را با هدف اعتراض به یک معاهده نظامی میان کشورشان و آمریکا برپا کردند.

ادامه

اسلواکی, امریکا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

غرب، نه روسیه، مسئول خطر جنگ در اوکراین است

جهان سرمایه‌داری و به‌ویژه جلودار مالی-نظامی آن آمریکا، هنوز نتوانسته است کمر از زیر بار بحران اقتصادی‌ای راست کند که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و با شروع همه‌گیری کووید-۱۹ بار دیگر اوج گرفت و تورم کنونی در آمریکا فقط یکی از پیامدهای آن است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, دیدگاه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, عراق, گرجستان, لهستان, مقاله, مکزیک, ناتو