روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

درخواست واشنگتن از پکن برای تداوم خرید کالا‌های آمریکایی

مقامات آمریکایی از چین خواستند که به تعهد خود مبنی بر خرید ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات اضافی از آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ عمل کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سارا بیانچی، معاون نماینده تجاری آمریکا در کنفرانسی درباره تعهد خرید ۲۰۰ میلیارد دلاری کالا و خدمات از آمریکا از سوی چین گفت که چین به تعهدات خرید خود تحت این قرارداد عمل نکرده است و گفتگو‌های واشنگتن و پکن را «بسیار دشوار» عنوان کرد.

 

به گزارش رویترز، داده‌های تجاری گردآوری‌شده از سوی چاد باون، عضو ارشد مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون نشان می‌دهد که چین تا ماه نوامبر تنها به حدود ۶۰ درصد از تعهد خود عمل کرده است.

 

مقامات آمریکایی اعلام کردند که به فشار بر چین برای دستیابی به توافقی برای تعهدات خرید ادامه خواهند داد. به گفته این مقامات، در ماه‌های اخیر تمایل واقعی چین برای خرید محصولات آمریکایی رو به کاهش است که این امر صبر واشنگتن را از بین خواهد برد.

 

این اظهارات یک روز قبل از انتشار داده‌های تجاری کل سال آمریکا بیان می‌شود. تحلیلگران معتقدند که تعهد چین برای افزایش خرید محصولات کشاورزی و تولیدی، انرژی و خدمات آمریکا کاهش قابل توجهی داشته است.

 

این توافق که در ژانویه ۲۰۲۰ از سوی ترامپ به امضا رسید، جنگ تجاری تقریباً سه ساله بین دو اقتصاد بزرگ جهان را خنثی کرد، اما تعرفه‌های صد‌ها میلیارد دلاری واردات را در دو طرف اقیانوس آرام اعمال کرد.

دیلی تلگراف: بیانیه پوتین و شی جین‌پینگ نشانگر عصر جدید روابط ژئوپلتیک است

روزنامه دیلی تلگراف نوشت، بیانیه مشترک چین و روسیه که در نتیجه سفر رئیس جمهوری روسیه به پکن به امضا رسید، نمایانگر گذاری به روابط بین‌الملل با ساختاری متفاوت است.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا

زاخارووا؛ اوکراینی‌ها متوجه شده‌اند که غرب صرفا از کشور آنها برای منافع ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نخست‌وزیر انگلیس خواست انتشار و بازگو کردن ایده‌های ساختگی درباره تهدید ادعاشده حمله روسیه به اوکراین را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا

بیانیه مشترک پوتین و شی: با گسترش ناتو و ذهنیت جنگ سرد مخالف هستیم

سخنگوی کرملین می‌گوید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» همتای چینی او طی بیانیه‌ای مشترک ضمن مخالفت با گسترش ناتو، از رویکرد مشابه جنگ سرد در بین کشورهای غربی به امور بین‌المللی انتقاد کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

فشارهای توطئه‌گرانه ضد روسی امریکا صدای متحدان برزیلی این کشور را هم در آورد

رئیس‌جمهور برزیل به گزارش‌ها در خصوص فشار واشنگتن به وی از بابت برنامه‌اش برای سفر به مسکو در اواسط فوریه واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو