نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل منتشر شد

عفو بین‌الملل امروز سه شنبه گزارش رسمی خود را در کنفرانس مطبوعاتی در هتلی در شهر بیت‌المقدس با عنوان “نظام آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها” منتشر کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عفو بین‌الملل در این گزارش که به رغم مخالفت اسرائیل منتشر کرد، اعلام کرد: باید مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها مجازات شوند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم کسانی را که مرتکب نقض‌هایی شده‌اند محاکمه کنند.

 

در این گزارش آمده است: ما می‌دانیم اسرائیل تاریخ و کارنامه ضعیفی در مجازات مسئولان دارد برای همین از نهادهای بینٰالمللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم وارد عمل شوند.

 

با این گزارش عفو بین‌الملل در متهم کردن اسرائیل به اعمال سیاست نظام آپارتاید و تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها و شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به سازمان‌های حقوقی “بتسیلم” اسرائیل و دیده بان حقوق بشر می‌پیوندد.

 

عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه اسرائیل به ظلم و سلطه جویی علیه فلسطینی‌ها پرداخته است. این شامل فلسطینی‌های مقیم اسرائیل و اراضی فلسطین و آوارگان در کشورهای دیگر می‌شود.

 

در گزارش عفو بین‌الملل با عنوان “نظام آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها: نظام بیرحمانه‌ای که برپایه سلطه‌گری و جنایت ضدبشری است”، آمده است: عملیات سلطه بر اراضی و املاک فلسطین، اقدامات قتل غیرقانونی، انتقال اجباری، محدودیت‌های شدید بر تردد، محروم کردن فلسطینی‌ها از حقوق شهروندی و تابعیت همگی بخش‌هایی از نظامی هستند که به تبعیض نژادی می‌پردازد. اسرائیل با نقض‌هایی که جنایت ضدبشری و تبعیض نژادی به حساب می‌آیند این نظام را حفظ می‌کند.

 

عفو بین‌الملل از دیوان کیفری بین‌المللی خواست جنایت تبعیض نژادی را در راستای تحقیقات کنونی خود در اراضی فلسطین بررسی کند.

 

عفو بین‌الملل همچنین از تمام کشورها خواست عاملان جنایت‌های تبعیض نژادی را محاکمه کنند.

 

به گفته رسانه‌های اسرائیلی عفو بین‌الملل قبل از صدور گزارش خواهان نشستی با یائیر لاپید شده بود اما وی این درخواست را رد کرد.

 

قبل از انتشار گزارش مذکور، اسرائیل دوشنبه اعلام کرد که این گزارش به طور کلی “حق موجودیت” اسرائیل را نادیده می‌گیرد.

 

دوشنبه اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل اعلام کرد که این گزارش امروز(سه‌شنبه) منتشر می‌شود.

 

وی گفت: ما در اکتبر می‌خواستیم با وزیر خارجه اسرائیل درباره این گزارش صحبت کنیم. اما در آن زمان به پیشنهاد ما پاسخ ندادند. زمان بسیار زیادی گذشته و ما نمی‌توانیم بیش از این برای انتشار گزارش صبر کنیم.

 

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل عفو بین‌الملل را به یهودستیزی متهم کرده است.

 

کالامار در پاسخ به وی گفت: انتقاد از اقدامات اسرائیل به هیچ وجه یهودستیزی نیست بلکه ما با یهودستیزی مخالفیم.

یک موسسه آمریکایی؛ پخش ویدیویی از شهادت ۷۸ کودک فلسطینی توسط اشغالگران اسرائیلی+ویدئو

یک موسسه آمریکایی به تازگی ویدیویی از جنایت به شهادت رساندن ۷۸ کودک فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی را که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده است، منتشر کرد.

ادامه

اپارتایت, اسراییل, امریکا, تروریسم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, ویدیو

اعتراف یکی از عوامل ترور دانشمند فلسطینی به همکاری با موساد

وزارت داخلی و امنیت ملی در غزه اعلام کرد یکی از بازداشت شدگان در پرونده ترور “فادی البطش”، دانشمند فلسطینی که ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ در مالزی ترور شد، به مشارکت با موساد اعتراف کرد.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مالزی