شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

هشدار؛ کرمان قرمز شد/ مفقودی ۲ کودک، انسداد ۴۵ راه و قطع برق ۳۰ روستای ریگان+ویدئو

فرماندار ریگان در شرق استان کرمان می گوید که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان ۲ کودک مفقود شدند و تلاش امدادگران برای یافتن آنان جریان دارد.

 

امین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید سیلاب در ریگان عنوان کرد: همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

 

فرماندار ریگان تاکید کرد: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

 

وی از اعزام دهها اکیپ امدادی به مناطق سیل زده ریگان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر لحظه بر شدت و سرعت سیلاب در این شهرستان افزوده می شود شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

 

سیل در جنوب استان نیز یک مفقودی داشته و برخی مناطق را دچار آبگرفتگی کرده است.

 

ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به پیش‌بینی هواشناسی هشدار سطح قرمز و اعلام ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا اواخر هفته جاری صادر کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه مدیران و شهروندان شد.

 

هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

 

این هشدار درحالی است که در سیل چندروز پیش در جنوب استان شاهد خسارت های به نسبت زیادی به زیرساخت های مختلف بودیم و میزان خسارت ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود.

 

براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش ها تا عصر چهارشنبه هفته جاری (۲۹ دی) تداوم خواهد داشت و باتوجه به شدت بارش ها و باعنایت به رطوبت خاک و گل و لای باقیمانده از بارش های قبل، احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد.

 

مناطق تحت تاثیر سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه در غرب و جنوب استان شامل شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، رابر، بافت و پاره ای از مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

 

براساس این پیش بینی اثر مخاطره این سامانه نیز بارش باران و برف، وزش باد به‌نسبت شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان بویژه در نیمه جنوبی، اختلال در تردد راه های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده های کوهستانی خواهد بود.

 

ریگان از جمله شهرستان های حادثه خیز کرمان است و تا مرکز این استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

 

ستاد مدیریت بحران توصیه کرده که شهروندان از ترددهای غیرضرور در راه های مواصلاتی بپرهیزند و همچنین کار لایروبی رودخانه ها و مسیل ها با هدف محدود کردن اثرات سیلاب، دیواره سازی بستر رودخانه ها نیز انجام شود.

 

براساس این گزارش توصیه موکد شده که شهروندان از اسکان یا تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند؛ پاکسازی راه جریان آب مزارع و باغات نیز انجام شود.

 

همچنین شهروندان درصورت الزام به سفر تجهیزات موردنیاز و شرایط خودرو از نظر کاربرد برف پاک کن، زنجیر چرخ، ضدیخ و لاستیک های خودرو را کنترل کنند و درصورت امکان از تردد در جاده های درگیر بارش بویژه در مناطق کوهستانی اجتناب شود.

خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی سیل به سیستان و بلوچستان/ تخریب بیش از ۴ هزار خانه فقط در کنارک

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و سیل اخیر یک‌هزارو ۹۲۰ میلیارد تومان به بخش‌های راه، کشاورزی، برق، حمل و نقل، ارتباطات، آب و فاضلاب، شیلات، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اداری این استان خسارت وارد کرده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست

مردم شیلی خود را از شر بازمانده‌های پوسیدهٔ دیکتاتوری رها می‌کنند

روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، گابریل بوریک (بوریچ)، نامزد انتخاباتی ائتلاف چپ و جوان‌ترین رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مردم شیلی، کار خود را آغاز خواهد کرد. او اعلام کرده است که از راه اصلاح آتی قانون اساسی، تأمین و تضمین حقوق اجتماعی مردم، و پیکار با نابرابری‌های اجتماعی- اقتصادی، قصد دارد وضعیت کشور را متحول کند.

ادامه

امریکای لاتین, بازنشستگان, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سوسیالیسم, شیلی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, مطبوعات, نئولیبرالیسم

وضعیت اضطراری در هرمزگان، فارس و بلوچستان/ خسارت سنگین سیل به زندگی شهروندان/ شرایط مردم خوب نیست+ فیلم

سیلاب روزهای گذشته در استان های جنوبی کشور سبب خسارات فراوان به زندگی مردم شده است به طوری که هم اکنون شرایط خوبی در این مناطق حاکم نیست و هم وطنان ساکن شهرها و روستاهای این استان‌ها نیاز فوری به امدادرسانی دارند.   به گزارش تسنیم، با آغاز بارش‌ها از هفته گذشته در کشور به ... وضعیت اضطراری در هرمزگان، فارس و بلوچستان/ خسارت سنگین سیل به زندگی شهروندان/ شرایط مردم خوب نیست+ فیلم

ادامه

اجتماعی, ایران, گزارش, محیط زیست, ویدیو

شبح تاریک نابودی بر سر تالاب انزلی؛ ما مرگ تالاب را به نظاره نشسته‌ایم

تالاب انزلی در رسوبات اسیر شده است. هم‌دستی فاضلاب و عقب‌نشینی خزر،  همراه با تصمیم‌های نابخردانه، عمق تالاب انزلی را که روزی عروس تالاب‌های گیلان بود، به کمترین حد رسانده است.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, کره جنوبی, گزارش, محیط زیست