جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

۲۲ هزار شورشی در دیر الزور به چارچوب آشتی ملی سوریه پیوستند

روند آشتی ملی در سوریه سرعت بیشتری به خود گرفته است به نحوی که ۲۲ هزار نفر در منطقه دیر الزور به این طرح پیوسته و آماده سازی برای تکرار آن در الرقه هم در حال انجام است.

 

به گزارش تسنیم، سانا خبرگزاری رسمی سوریه در این باره اعلام کرد از اکتبر گذشته تا به امروز ۲۲ هزار نفر از (شورشیان) منطقه به این طرح پیوسته و جنگ علیه دولت مرکزی را کنار گذاشته‌اند.

 

به گفته مسئولین با وجود گذشت مدت قابل توجهی از این طرح اما همچنان شاهد حضور افراد مختلف برای حل و فصل مسایل خود در قالب طرح حل و فصل فراگیر در منطقه که با هدف بسط امنیت و ثبات در منطقه از سوی دولت مرکزی پیشنهاد شده هستند.

 

شماری از شیوخ عشایر این منطقه هم به خبرنگار سانا گفتند: به رغم تلاش‌های گروه‌های مخالف به ویژه قسد برای جلوگیری از حضور مردم اما این مراکز دولتی روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

 

همچنین از شهر الرقه ( که در گذشته یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد) هم خبر رسید یکی از مدارس به مرکز ثبت نام افرادی تبدیل شده که به دنبال پیوستن به طرح آشتی ملی هستند.

 

مرکز سوری پایش حقوق بشر در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد، بعد از شهر المیادین اکنون شاهد اجرایی شدن این طرح در شهر رقه هستیم تا بعد از تکمیل شهر دیر الزور بقیه شهرهای باقی مانده هم در چارچوب آشتی ملی از حضور افراد (شورشی) که با دولت مرکزی مشکل داشتند پاکسازی شوند.

 

استاندار الرقه هم تاکید کرد این طرح به طور رسمی از روز سه شنبه (فردا) در این منطقه آغاز خواهد شد.

آمریکا یا ایران؛ کدامیک پای شورای همکاری خلیج فارس را به پکن باز کرد؟

وزرای خارجه چهار کشور از عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و دبیر کل این شورا از روز دوشنبه به پکن رفته‌اند و قرار است تا روز جمعه در پکن با مقام‌های دولت چین دیدار و گفت‌وگو کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, بحرین, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, عمان, کویت, مقاله

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس به دعوت چین وارد پکن شدند

سخنگوی وزارت امورخارجه چین اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای عربستان سعودی، کویت، عمان و بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز به دعوت دولت این کشور برای شرکت در یک نشست مشترک این شورا با چین وارد پکن شدند.

ادامه

امارات, امریکا, بحرین, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, عمان, قرقیزستان, قطر, کویت

منابع سوری؛ آمریکا برای غارت نفت سوریه در حسکه پالایشگاه احداث می‌کند

نظامیان اشغالگر آمریکا که پیش از این نفت سوریه را از میدان نفتی العمر غارت می‌کردند این بار در استان الحسکه و در میدان‌ نفتی «رمیلان» با کمک شبه نظامیان «قسد» در حال احداث یک پالایشگاه غیرقانونی هستند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

کوبا واکسن کرونا به سوریه اهدا کرد

کوبا محموله‌ای حاوی ۱۲۰ هزار دُز واکسن «آبدالا» و تعداد نامشخصی از انواع دیگر واکسن ‌های بومی خود از جمله «سوبرانا ۰۲» و «سوبرانا پلاس» برای کمک به سوریه به منظور مقابله و مهار همه‌گیری کووید-۱۹ به این کشور ارسال کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی