کشته شدن کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار

یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد. به گزارش رکنا، این حادثه صبح روز جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه) زمانی رخ داد که یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان بر اثر رعایت نشدن ایمنی کار ... کشته شدن کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

کارگر شهرداری تهران در سیلاب ناپدید شد

شهرداری منطقه ۱۵ تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آب‌های سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای نجات این کارگر ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در ... کارگر شهرداری تهران در سیلاب ناپدید شد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

تجمع اعتراضی هفتگی کارکنان رسمی صنعت نفت شاغل در شرکت فلات قاره-لاوان

شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ عملیاتی‌های معترض جنوب/ اهم مطالبات:حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق➖حذف سقف‌حقوق➖اصلاح کف‌حقوق➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖اجرای کامل ماده۱۰➖پرداخت بک-پی ماده۱۰➖عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی➖استرداد مازاد مالیات کسر شدهاصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

«علی ضیایی» رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ... رییس گروه بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ نفر به دلیل حوادث محیط‌های کاری در سال گذشته خبر داد

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

لیتوانی درهای زندان مخفی سابق سیا را گشود/ زندان‌های مخفی دیگر در لهستان و رومانی

لیتوانی ۱۶ سال پس از انتشار گزارش «واشنگتن‌پست» درباره زندان مخفی آمریکا در این کشور، درهای این مرکز نگهداری زندانیان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حومه ویلنیوس را گشود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از یورو نیوز، وزارت دادگستری لیتوانی هم تایید کرد که بر اساس حکم دادگاه این کشور به زین‌العابدین محمود حسین، معروف به ابوزبیده که در این زندان نگهداری و تحت شکنجه قرار گرفته، غرامت پرداخت کرده است.

 

ابو زبیده پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا به دلیل همکاری با القاعده بازداشت شده بود.

 

این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۰۰ هزار یورو به حساب عربستانی برادر ابوزبیده و ۳۰ هزار یورو به حساب وکیل هلندی او واریز کرده است.

 

این فلسطینی عربستانی‌الاصل که در زندان گوانتانامو زندانی است، در دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ پیروز شد.

 

بر اساس حکم دادگاه حقوق بشر اروپا، مقام‌های لیتوانی به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اجازه داده بودند تا ابوزبیده را در زندانی مخفی به صورت خودسرانه نگهداری و شکنجه کنند.

 

دادگاه اروپا همچنین به مقام‌های لیتوانی دستور داد تا در مورد زمان حضور ابوزبیده در ویلنیوس تحقیق کنند.

 

لیتوانی تاکنون در مورد اینکه زندان مخفی در حومه ویلنیوس، همان زندانی است که در گزارش سال ۲۰۱۴ سنای آمریکا در مورد شبکه مخفی سازمان سیا به آن اشاره شده، سخنی نگفته است.

 

سازمان سیا بر این نظر است که دادگاه استراسبورگ رای خود را بر اساس شواهد غیرواقعی استوار کرده زیرا این سازمان از این محل فقط به عنوان یک «مرکز پشتیبانی اطلاعاتی» استفاده کرده است.

 

با این حال دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در حال رسیدگی به پرونده دیگری در خصوص این مکان است که توسط مصطفی الحوساوی، تبعه عربستان گشوده شده است. او می‌گوید که در این مکان زندانی بوده است.

 

پارلمان لیتوانی در سال ۲۰۰۹ تحت فشار دالیا گریباوسکایت، رئیس جمهوری منتخب این کشور به این نتیجه رسید که این سایت یکی از مراکز وابسته به سازمان سیا است که به «سایت‌های سیاه» مشهور هستند.

 

براساس گزارش پارلمان لیتوانی، این کشور نمی‌توانسته این مکان متعلق به سازمان سیا در لیتوانی را کنترل کند. همچنین این گزارش تأیید کرده که پروازهای مرتبط با سازمان سیا از بازرسی‌های مرزی معاف بوده‌اند.

 

از همین رو پارلمان لیتوانی نتوانسته است حضور زندانی در این مکان را اثبات کند.

 

این مکان ۹۶۸ متر مربعی دارای درب‌های زرهی و برخی تجهیزات ساخت آمریکا است. این مکان در حال حاضر برای مزایده فروش آماده می‌شود.

 

ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی اختصاصی در سال ۲۰۰۹ خبر داد که این مکان در مارس ۲۰۰۴، یعنی پیش از پیوستن لیتوانی به ناتو، توسط شرکت CIA Elite LLC خریداری شده بود که در آمریکا و پاناما ثبت شده است.

 

برخی رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند که این زندان در سپتامبر ۲۰۰۴ مانند دیگر زندان‌های مخفی در لهستان و رومانی افتتاح شده است.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حداکثر هشت زندانی به مدت یک سال پیش از بسته شدن این زندان مخفی در لیتوانی در سال ۲۰۰۵ در سلول‌های پیش ساخته شده زندانی بوده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پتروشیمی مارون با خواست عقد قرارداد مستقیم و افزایش دستمزد+ویدئو

کارگران پیمانکاری پتروشیمی مارون در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نسبت به پایین بودن دستمزد و مزایا در مقایسه با دیگر پتروشیمی‌های این منتطقه اعتراض دارند. آن‌ها همچنین خواهان عقد قرارداد مستقیم با کارفرما هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, ویدیو

یک نماینده مجلس؛ نمایندگان پشت مردم را خالی کردند/ قطعا بودجه ۱۴۰۱ آبروی دولت و مجلس را خواهد برد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: این بودجه تکافوی نیازمندی‌های امروز مردم ایران را نخواهد داد و من با صراحت می‌گویم که قطع به یقین شک نکنید آبروی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را خواهد برد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

مردم شیلی خود را از شر بازمانده‌های پوسیدهٔ دیکتاتوری رها می‌کنند

روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، گابریل بوریک (بوریچ)، نامزد انتخاباتی ائتلاف چپ و جوان‌ترین رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مردم شیلی، کار خود را آغاز خواهد کرد. او اعلام کرده است که از راه اصلاح آتی قانون اساسی، تأمین و تضمین حقوق اجتماعی مردم، و پیکار با نابرابری‌های اجتماعی- اقتصادی، قصد دارد وضعیت کشور را متحول کند.

ادامه

امریکای لاتین, بازنشستگان, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, سوسیالیسم, شیلی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, مطبوعات, نئولیبرالیسم

افشاگری رئیس واحد اطلاعات خارجی دانمارک از همکاری جاسوسی کپنهاگ با آمریکا، او را روانه زندان کرد

این در حالی است که فرانس ۲۴ در این خصوص گفته است کمک جاسوسی دانمارک به آژانس امنیت ملی آمریکا امر تازه‌ای نیست و این کشور دست‌کم از سال ۲۰۱۲ در ارائه داده‌های اطلاعاتی به آمریکا نقش داشته است.

ادامه

اروپای شمالی, المان, امریکا, امنیتی, جهان, خبر, دانمارک, سوئد, فرانسه, نروژ