پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

رزمایش مهم ناو هواپیمابر لیائونینگ چین و جنگنده‌های جی-۱۶ در اقیانوس آرام

وزارت دفاع ژاپن از تمرین‌های نظامی ناو هواپیمابر و جنگنده‌های چین نزدیک آب‌های ژاپن خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناو گروه ناو هواپیمابر «لیائونینگ» نیروی دریایی ارتش چین در روزهای گذشته پس از ورود به اقیانوس آرام از طریق تنگه «میاکو» رزمایشی را با حضور جنگنده و بالگردهای خود در شرق «اوکیناوا» انجام داد.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» تحلیلگران چینی روز چهارشنبه گفتند که این رزمایش برای حفاظت از قلمروی چین از اهمیت راهبردی برخوردار است. نیروی دریانویی ژاپن اعلام کرد که ۶ فروند کشتی جنگی نیروی دریایی چین و یک کشتی تدارکاتی این کشور را حدود ۳۰۰ کیلومتری آب‌های ژاپن مشاهده کرده است.

 

ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن روز سه شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کشتی‌های چینی در شرق «کیتادایتوجیما» واقع در استان اوکیناوا مشاهده شدند.

 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی ژاپن، جنگنده‌های «جی-۱۵» و همچنین باگردهای «زی- ۱۸» و «زی-۱۹» در این ماموریت از ناو هواپیمابر لیائونینگ به پرواز درآمدند.

 

در شرایطی که برخی اختلافات سرزمینی بین ژاپن و چین ادامه دارد، توکیو اخیرا از رصد یک زیردریایی و یک ناوشکن چین نزدیک جزایر خود خبر داد.

 

وزارت دفاع ژاپن در این باره اعلام کرد، یک زیردریایی چین نزدیک آب‌های ژاپن مشاهده شده است.

 

دولت ژاپن طی سال‌های اخیر بارها مدعی نقض مکرر حریم سرزمینی خود از سوی کشتی‌های چین به ویژه نزدیک جزایر مورد مناقشه بین دو کشورشده است. مقام‌های ارشد چین بارها ضمن هشدار درباره تحرکات آمریکا و متحدانش در تنگه تایوان و دریاهای چین جنوبی و شرقی اعلام کرده‌اند که پکن از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند اما اجازه نقض حریم سرزمینی چین و دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

 

ژاپن به تازگی اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی تحریک‌آمیز علیه چین، تعدادی سامانه موشکی و چند صد پرسنل نظامی را در جزیره «ایشیگاکی» در مجاورت تایوان مستقر کند.

 

«نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن در این‌باره گفت، دولت توکیو امید دارد بتواند واحدهای موشکی ضدهواپیما و ضد کشتی را در این جزیره مستقر کند. این مقام ژاپنی افزود، هنوز جدول زمانی استقرار این موشک‌ها نهایی نشده است اما وزارت دفاع در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آن را تکمیل کند.

چرا اتحادیه اروپا به آمریکا وابسته است؟

بی‌اعتنایی و رویکرد قدرت مآبانه آمریکا نسبت به اروپا همواره با واکنش‌های خنثی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است و دلایل آن همواره محل بحث بوده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, اورآسیا, جهان, چین, مقاله, هندوستان

عطوان؛ آمریکا و اروپا پشت اوکراین را خالی کردند و پرچم سفید را در برابر پوتین برافراشتند

به نوشته رای الیوم آمریکا و اروپا درباره مسئله اوکراین، سر تسلیم در برابر روسیه فرو آوردند و پشت اوکراین را خالی کردند.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, سوریه, شرق اروپا, عراق, کره جنوبی, مقاله, ناتو

مخالفت شدید چین با استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور قویا با اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های میان‌برد مستقر بر زمین در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا مخالف است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه در باره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آنها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو