مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

با بازگشت مدیر هوآوی به چین، زندانیان کانادایی در چین آزاد شدند

به گفته نخست وزیر کانادا، دو زندانی کانادایی که به اتهام جاسوسی دستگیر و به زندان‌های چین منتقل شده بودند، آزاد و در راه بازگشت به کانادا هستند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تی آر تی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از آزادی دو زندانی کانادایی که به اتهام جاسوسی در زندانی در چین به سر می‌بردند، خبر داد.

 

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت: مایکل کووریگ دیپلمات سابق کانادایی و مایکل اسپاور حریم هوایی چین را ترک کرده و در حال بازگشت به خانه هستند. به گفته ترودو، انتظار می‌رود هواپیمای آن‌ها شنبه در کانادا به زمین بنشیند.

 

چند روز پس از بازداشت منگ وانژو، مدیر عامل هوآوی، به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی شده بودند.

 

پیش از این، یک قاضی کانادایی به روند استرداد منگ پایان داد و شرایط وثیقه وی را لغو کرد و به او اجازه داد برای اولین بار پس از دستگیری در فرودگاه بین‌المللی ونکوور به دستور مقامات آمریکایی در ۱ دسامبر ۲۰۱۸ به چین بازگردد.

 

این اقدام قاضی کانادایی پس از توافق او با وزارت دادگستری آمریکا برای تعلیق اتهامات کلاهبرداری (نقض تحریم‌های امریکا و انجام معاملات تجاری هوآوی با ایران) علیه مدیر عامل هوآوی صورت گرفت.

 

منگ، که به سابرینا منگ و کتی منگ نیز معروف است، دختر بزرگ رن ژنگفی است که هوآوی را در سال ۱۹۸۷بنیان ‌گذاشت و آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری فناوری جهان تبدیل کرد.

 

منگ در سال ۱۹۹۹ به شرکت هوآوی پیوست و در سال ۲۰۱۱ مدیر ارشد مالی آن شد. او ۹ سال و تا سال ۱۹۸۳ در ارتش چین خدمت کرده و همچنین عضو حزب کمونیست چین است.

 

هوآوی با اتهاماتی مبنی بر استفاده مقامات چینی از تجهیزات آن برای جاسوسی روبرو است.

 

در سال ۲۰۱۹ آمریکا هوآوی را تحریم کرد و این شرکت را در لیست سیاه صادرات قرار داد و آن را از فناوری‌های کلیدی جدا کرد.

 

بریتانیا، سوئد، استرالیا و ژاپن هم هوآوی را ممنوع کرده‌اند، در حالی که سایر کشورها از جمله فرانسه و هند اقداماتی را برای جلوگیری از ممنوعیت کامل انجام داده‌اند.

 

چین در واکنش به آغاز روند استرداد خانم «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت هواوی به آمریکا توسط کانادا، اعلام کرد پرونده وی صرفا قضایی نیست بلکه یک مساله سیاسی است.

نشست ضد چینی آمریکا، استرالیا، ژاپن و هند / پکن؛ محکوم به‌ شکستید

نشست سران آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن به میزبانی جو بایدن در کاخ سفید، با صدور یک بیانیه مشترک به کار خود پایان داد و واکنش پکن را به دنبال داشت.

ادامه

استرالیا, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, ژاپن, سازمان ملل, کره شمالی, گزارش, هندوستان

اکثر اروپایی‌ها علاقه‌ای به همراهی با سیاست‌های آمریکا علیه چین ندارند

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که اکثر مردم اروپا معتقدند جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و چین و روسیه تحت جریان است و در عین حال علاقه‌ای به همراهی سیاستمداران کشورهای خود با راهبرد ضدچین واشنگتن و اتحادیه اروپا ندارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, امریکا, بلژیک, بلغارستان, پرتغال, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, گزارش, مجارستان

اتحادیه اروپا: خودمختاری راهبردی در دستور کار رهبران ما قرار دارد

وزیر دفاع فرانسه درباره توافق اخیر بین کانبرا و واشنگتن درخصوص لغو قرارداد خرید زیردریایی‌ از فرانسه و ایجاد پیمان “آکوس”، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای برانگیختن تقابل با چین متهم کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, فرانسه, گزارش

مودی و مکرون متعهد به اقدام مشترک در منطقه هند و اقیانوس آرام شدند

به دنبال توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا برای آغاز همکاری جدید در اقیانوس آرام، سه شنبه شب امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با نارندا مودی نخست وزیر هند گفت و گو کرد و طرفین متعهد به اقدام مشترک در این منطقه شدند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, فرانسه, گزارش, هندوستان

واکنش انتقادی روسیه به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا

مقام های روسیه نسبت به پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به پیمان «آکوس» (AUKUS) دیدگاه مخالف دارند و در روزهای اخیر از آن انتقاد کرده‌اند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, فرانسه, مقاله, ناتو