مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

دولت بایدن میلیاردها دلار از ذخایر دولت افغانستان را مسدود می‌کند/ فرصتی دیگر برای غارت

دولت بایدن در نظر دارد ذخایر دولت افغانستان را که در مؤسسات مالی آمریکایی تا کنون ذخیره شده بود، مسدود کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، آمریکا در نظر دارد که میلیاردها دلار از ذخایر دولت افغانستان را که در مؤسسات مالی آمریکایی تا کنون ذخیره شده بود، مسدود کند.

 

گفته شده این کار از سوی دولت بایدن با هدف جلوگیری از دسترسی طالبان به این منابع مالی صورت می‌گیرد.

 

این اقدام از سوی وزیر خزانه داری آمریکا و مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری نیز تائید شده است.

 

در همین ارتباط مقامات دولت بایدن گفته اند که دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در واشنگتن در اختیار گروه طالبان قرار نخواهد گرفت.

 

این در حالی است که همزمان «جان کربی» سخنگوی پنتاگون از وجود ارتباط میان طالبان و نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل به صورت روزانه خبر داده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین درباره انتقال نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز گفت: حداکثر ظرفیت انتقال افراد از فرودگاه بین‌المللی کابل، ۵ تا ۹ هزار نفر در روز است که تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) این روند انتقال به طول خواهد انجامید.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین وقتی در برابر سوالی از سوی یک خبرنگار افغانستانی درباره اوضاع این کشور قرار گرفت، فقط گفت: برای درد شما واقعاً متأسفم.

 

اوضاع در افغانستان پس از خروج غیرمسئولانه آمریکا رو به وخامت گذاشته و موجی از شهروندان این کشور در تلاش برای پناهنده شدن در دیگر کشورها هستند.

کره‌شمالی؛ هدف آمریکا از مداخله در امور کوبا معدوم ساختن دستاوردهای کاسترو و نابودی سوسیالیسم بود

وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی کوبا و تحریک اعتراضات ضد دولتی با هدف سرنگونی دولت این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوسیالیسم, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, همبستگی

راهیپیمایی گسترده مردم در یمن؛ آمریکا مسئول محاصره و حمله به ماست

هزاران نفر از مردم صنعاء در محکومیت محاصره آمریکا راهپیمایی و تأکید کردند که محاصره این کشور توسط آمریکا، آنان را به آزادسازی خاک خود مصمم‌تر خواهد کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن

همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام