درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

چین خطاب به آمریکا: تحریم بس است، وقت کمک به کوبا است

چین با قول حمایت از کشور کمونیست کوبا، از واشنگتن خواست تا کمپین چند دهه‌ای تحریم‌های خود علیه کوبا را متوقف کند.

 

به گزارش ایسنا به نوشته نیوزویک،  وزارت امور خارجه آمریکا دورهای جدیدی از تحریم ها را در اواخر ماه گذشته علیه سران ارتش کوبا ، نیروهای امنیتی و اخیراً پلیس در واکنش به سرکوب اعتراضات نادر اوایل ماه ژوئیه به دلیل واکنش دولت به پاندمی کرونا و محدودیت های اعمال شده اعلام کرد.

 

این اقدام با انتقاداتی در پکن روبرو شد که واشنگتن را متهم به دخالت در امور هاوانا کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: چین با هرگونه اقدامی برای اعمال خودسرانه تحریم‌های یک جانبه و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه” آزادی “،” حقوق بشر “و” دموکراسی “مخالف است.

 

سخنگو افزود: تحریم های اخیر آمریکا علیه نهادها و مقامات کوبا به شدت هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل را نقض می‌کند و یک بار دیگر استاندارد دوگانه و زورگویی به سبک آمریکا را به جهانیان نشان می‌دهد.

 

کوبا شاهد یکی از طولانی‌ترین تحریم ها در جهان، از اولین سالهای جنگ سرد، هنگامی که قیام انقلابی فیدل کاسترو در ۱۹۵۹ در نهایت کمونیسم را در این کشور جزیره‌ای در ۹۰ مایلی ساحل فلوریدا حاکم کرد، بوده است. پس از گذشت بیش از ۶ دهه ، این محدودیت‌ها پس از آنکه ترامپ برخی سیاست‌های دولت اوباما برای تسهیل امور و نزدیک شدن دو کشور را لغو کرد، ادامه دارد بایدن هم همچنان راه ترامپ را ادامه داد و باعث نارضایتی چین و اکثریت جامعه بین‌المللی شد که چنین تحریم هایی را محکوم کردند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: همانطور که برای همه معلوم شده است، تحریم اقتصادی، تجاری و مالی آمریکاست که مانع تلاش‌های کوبا برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم می شود و حق مردم کوبا در امرار معاش و توسعه را زیر پا می گذارد. ما از  واشنگتن می‌خواهیم که به درخواست جهانی جامعه بین‌المللی توجه کند ، بلافاصله و به طور کامل تحریم ها علیه کوبا را لغو کند و فوراً بهانه‌گیری برای مداخله و بی ثباتی بزرگ را متوقف کند.

 

همه‌گیری کرونا مشکلات جدیدی برای کوبا بوجود آورده و پکن سعی کرده برای کمک وارد عمل شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت:  تحریم بس است، راه درست حمایت است. اخیراً چین و بسیاری از کشورهای دوست دیگر و سازمان‌های بین‌المللی دست یاری به کوبا دراز کرده و به دولت و مردم کوبا در مبارزه با همه گیری و بهبود معیشت مردم کمک کرده‌اند. چین به اجرای توافق رهبران دو کشور عمل می‌کند، روابط دوستانه چین و کوبا را عمیق‌تر می‌کند و از تلاش‌های کوبا برای غلبه بر تاثیر همه‌گیری، توسعه اقتصادی و حفظ ثبات اجتماعی حمایت می‌کند.

 

اظهارات چینی ها توسط وزارت خارجه کوبا در شبکه‌های اجتماعی و در کنار هشتگ “#CubaNoEstaSola” یا “#CubaIsNotAlone” به اشتراک گذاشته شد.  مکزیک و تعدادی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین نیز حمایت و مساعدت خود را اعلام کرده‌اند که نشان دهنده اختلاف منطقه در این زمینه است.

همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی