جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

فیلم عملیات زمینی ارتش یمن در خاک عربستان سعودی

پس از گزارش منابع یمنی درباره تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی، رسانه‌های یمنی فیلم این عملیات را منتشر کردند.

 

وبگاه «الاعلام الحربی»، عصر امروز (شنبه)، فیلم کاملی از حمله ارتش یمن به نیروهای سعودی در محور جیزان (جازان)‌ جنوب غرب عربستان سعودی را منتشر کرد.

 

رسانه‌های یمنی، شامگاه جمعه، گزارش داده بودند که ارتش این کشور توانسته ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی در محور جیزان را تحت کنترل خود درآورد.

 

طبق گزارش دیشب منابع یمنی، ارتش این کشور توانسته در این عملیات تهاجمی گسترده بر بیش از ۴۰ موضع در خاک عربستان تسلط پیدا کند.

 

منابع یمنی همچنین گزارش دادند که این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی نیروهای این کشور بوده که چند یگان ارتش در آن مشارکت داشته‌اند.

 

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز امروز در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» در ارتباط با حمله زمینی نیروهای یمن به عربستان سعودی گفت که در جریان این حمله، ارتش بر مواضع «مهمی» تسلط پیدا کرده است.

 

بر اساس گزارش الاعلام الحربی، در جریان این عملیات که از سه مسیر اصلی محور «الخوبه-وادی جاره» علیه نیروهای سعودی انجام شده، خسارت‌های سنگینی به ارتش سعودی وارد شده است.

 

وبگاه الاعلام الحربی در پایان گزارش خود، تصویری از تغییر ایجاد شده در مناطق تحت کنترل ارتش یمن منتشر کرد.

 

رنگ سبز: مناطقی که ارتش یمن در جریان عملیات اخیر بر آن تسلط پیدا کرده است.
خط قرمز: خطوط درگیری با نیروهای سعودی
خط آبی: مرزهای بین‌المللی

 

 

لحظه فرار نیروهای سعودی پس از حمله ارتش یمن

 

به دام انداختن یک نظامی سعودی حین فرار

 

به آتش‌ کشیدن خودروهای نظامی سعودی

 

لحظه فرار نیروهای سعودی پس از حمله ارتش یمن

بیانیه نشست روسای قوای ۴ گانه عراق در قضیه جنجالی بازداشت فرمانده الحشد الشعبی

روسای قوای چهارگانه عراق عصر امروز پنجشنبه نشستی را به منظور پرداختن به تنش به وجود آمده از قضیه بازداشت یک فرمانده الحشد الشعبی تشکیل دادند.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

منطقه سبز بغداد همچنان بسته است/ روسای چهارگانه عراق تشکیل جلسه می‌دهند

در حالی‌که بسته بودن منطقه الخضرا (سبز) بغداد امروز، پنج‌شنبه نیز برای دومین روز و با استقرار ارتش و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم ادامه داشت، یک منبع مطلع گفت، روسای چهار گانه عراق درباره مساله قاسم مصلح، فرمانده حشد شعبی نشست برگزار می‌کنند.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق