سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

دستور بایدن برای عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی از منطقه

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که بایدن دستور عقب نشینی بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی این کشور از منطقه را صادر کرده است.

 

به گزارش مهر، وال استریت ژورنال مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده است که روند خروج برخی تجهیزات و نیروهای این کشور از منطقه خلیج فارس را آغاز کند.

 

ادعا می‌شود که این نخستین قدم دولت جدید واشنگتن برای کاهش حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا در ادامه رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک است.

 

به ادعای وال استریت ژورنال، آمریکا دست کم سه سامانه پاتریوت را از منطقه خارج کرده که یکی از آنها پیشتر در پایگاه هوایی «امیر سلطان» عربستان مستقر بوده است.

 

برخی دیگر از تجهیزات ازجمله یک فروند ناو هواپیمابر و سامانه‌های نظارتی نیز در حال خروج از منطقه با هدف استفاده در سایر مناطق جهان هستند و آن طور که ادعا می‌شود واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های بیشتر برای کاهش تجهیزات است.

 

همزمان، خروج سامانه‌های پاتریوت و ناو هواپیمابر می‌تواند به منزله کاهش چندین هزار نظامی آمریکایی در سطح منطقه باشد.

 

طی سال گذشته شمار نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه حدود ۵۰ هزار نفر بود که بسیار کمتر از رقم ۹۰ هزار نفری است که دو سال پیش، در اوج تنش‌های تهران-واشنگتن، در منطقه حضور داشتند.

 

گفته می‌شود که فعلاً سامانه ضدموشک دوربرد تاد در منطقه باقی خواهد ماند.

 

همچنین قرار است که تیمی از پنتاگون درباره تجهیزات و منابع آموزشی که در اختیار عربستان سعودی قرار می‌گیرد؛ تصمیم گیری کند.

 

بایدن پیشتر مدعی شده بود که به دلیل دخالت عربستان در جنگ یمن و نقشی که در قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی داشته است؛ در رابطه با ریاض تجدید نظر خواهد کرد اما این به معنای عدم حمایت از این کشور نخواهد بود.

بایدن پیام‌های امیدوارکننده‌ای درباره برجام ارسال می‌کند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه دولت بایدن پیام‌های امیدوارکننده‌ای برای خروج برجام از بن بست ارسال می‌کند، گفت کشورهای برجام در حال کار بر روی بازگشت همزمان ایران و آمریکا به برجام هستند.

ادامه

اروپا, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, قطر, ناتو

بیانیه چین درباره سفر به کشورهای خاورمیانه ازجمله ایران

وزیر امور خارجه چین در بیانیه‌‎ای رسانه‌ای درباره نتیجه سفرش به شش کشور خاورمیانه ازجمله ایران گفت که چین آماده است از طریق یک همکاری جدی به صلح و پیش‌رفت در خاورمیانه کمک کند.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, بحرین, بیانیه, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی