تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

روسیه: آمریکا به سرقت نفت و گندم سوریه ادامه می‌دهد

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا به سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه ادامه می‌دهد.

 

به گزارش ایرنا، ورشینین روز دوشنبه در نشستی وبیناری شورای امنیت که به بررسی وضعیت سوریه اختصاص داشت، خاطرنشان کرد: کاروان‌های نظامی آمریکا هر روز به قاچاق نفت و گندم تولید شده در سوریه به عراق می‌پردازند.

 

وی افزود: قاچاق گسترده نفت و گندم سوریه در حالی توسط آمریکا صورت می‌گیرد که مردم سوریه به شدت از کمبود مواد غذایی اساسی رنج می‌برند.

 

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی بطور روزمره انجام می‌گیرد، اظهار کرد: فقط روز ۲۳ ماه مارس بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود ۳۰۰ تانکر نفتکش نفت و بیش از ۲۰۰ کامیون، گندم از سوریه قاچاق شد.

 

روز گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی ۳۸ کامیون حامل گندم سوریه را از سیلوهای «تل علو» در حومه شمال شرقی «الحسکه» سرقت کردند و به شمال عراق انتقال دادند.

 

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه دیروز به نقل از منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر آمریکا ۳۸ کامیون گندم را از سیلوهای روستای تل علو در منطقه «الیعربیه» بارگیری کردند و از طریق گذرگاه غیرقانونی « الولید » به شمال عراق انتقال دادند.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر آمریکایی روز شنبه نیز مقادیری گندم متعلق به دولت سوریه را به سرقت بردند و این محموله را با ۱۸ کامیون از طریق گذرگاه مرزی «سیمالکا» به خاک عراق منتقل کردند.

 

«وضعیت انسانی در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه در شرایط بحرانی است»

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بدترین وضعیت انسانی در سوریه در مناطق خارج از کنترل دولت این کشور حاکم است و مسئولیت این مناطق برعهده نیروهای اشغالگر خارجی است.

 

وی در این رابطه به مناطق شمال غرب و شمال و شمال شرق سوریه اشاره کرد که در خارج از کنترل دولت این کشور قرار دارد و افزود: در واقع نیروهایی که این مناطق را اشغال کرده و دولت محلی این مناطق مسوول بروز وضعیت نابسامان انسانی هستند.

 

ورشینین گفت: روسیه در کل ارزیابی‌های انسانی و اجتماعی-اقتصادی نگران کننده در سوریه را که مقام‌های سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی اعلام می کنند، می‌پذیرد.

 

مارک لوکوک معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل پیشتر گفته بود که ۱۳.۴ میلیون نفر در سوریه نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

 

ورشینین در ادامه سخنان خود در نشست وبیناری شورای امنیت گفت: تروریست‌ها در منطقه امن ادلب، مانع از دسترسی ساکنان محلی به کمک‌های انسانی می‌شوند.

 

وی به عنوان مثال به موردی اشاره کرد که روز ضض ماه مارس در منطقه رمی در ادلب رخ داد و در هنگام توزیع کمک های انسانی، تروریست ها بسته های مواد غذایی را از ساکنان محلی گرفتند که بر اثر زدو خورد حدود ۱۰ نفر قربانی شدند.

 

«غرب مساله کمک های انسانی را سیاسی می‌کند»

 

ورشینین گفت که کشورهای غربی در مورد ساکنان مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی در سوریه تبعیض قائل می‌شوند و از کمک های انسانی به ساکنان این مناطق خودداری می‌کنند.

 

وی افزود: کاملا واضح است که مسائل مربوط به کمک‌های انسانی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، از طرف غرب سیاسی شده است.

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این رویکرد موجب تاسف شده و آن را که مغایر با مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است، محکوم می‌کنیم.

 

وی همچنین گفت که تلاش های برای تبرئه تروریست‌ها در سوریه و معارضان مسلح خواندن آنها را غیرقابل قبول می‌دانیم.

 

ورشینین این را  نیز گفت که نمایندگان آمریکا و سایر کشورهای غربی در سخنرانی های خود در نشست شورای امنیت، به تاثیرات مخرب تحریم های یکجانبه غرب بر مردم سوریه هیچ اشاره نمی‌کنند.

سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد

در سفر «وانگ یی» وزیر خارجه چین به تهران قرار است سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی, عمان, گزارش