روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

انتقال ۴۰ تروریست داعش به مقر آمریکایی در شمال شرق سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه از اقدام اشغالگران آمریکایی در انتقال چهل تروریست داعش از زندان «الهول» به مقر غیرقانونی خود در جنوب الحسکه خبر داد.

 

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت که نیروهای اشغالگر آمریکایی، ده‌ها تروریست داعش را از زندان «الهول» واقع در شرق شهر «الحسکه» به پایگاه غیرقانونی خود در شهر «الشدادی» در حومه استان الحسکه منتقل کردند.

 

سانا به نقل از منابع آگاه محلی نوشت: سه بالگرد نظامی اشغالگران آمریکایی به همراه سه بالگرد جنگی دیگر شب گذشته در پایگاه الشدادی فرود آمدند که حامل ۴۰ تروریست داعش بودند. این تروریست‌ها از زندان الهول تحت کنترل نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه موسوم به قسد به این پایگاه انتقال داده شدند.

 

به گفته این منابع، در میان تروریست‌های منتقل شده، دو تروریست عراقی به چشم می‌خورند یکی از آنها «زیاد ادریس» معروف به «ابوسیف العراقی» متولد ۱۹۸۰ است که مسئول «الحسبه» داعش در موصل بود و دیگری «نجدت مسعود رضا» متولد ۱۹۷۹ و معروف به «ابی بکر الفراتی» است که مسئول عملیات حمله به دیرالزور بود.

 

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره انتقال تروریست‌های داعش از سوریه به عراق و بالعکس منتشر شده است. آخرین آنها به چند هفته پیش باز می‌گردد. خبرگزاری سوریه اواسط اسفند ماه گذشته اعلام کرد که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ۲۵ نفر از این تروریست‌ها را از خاک عراق به سوریه منتقل کرده‌اند. چند روز پیش نیز دو بالگرد نظامی آمریکایی ۱۰ تروریست داعش را که از زندان «الصناعه الثانویه» که در کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه است، به پایگاه الشدادی منتقل کرده بودند، به یک منطقه بیابانی در استان دیرالزور منتقل کردند.

 

به گفته ناظران سیاسی، نیروهای آمریکایی در آن دسته مناطقی که در سوریه، آن را تحت اشغال دارند بویژه در منطقه «التنف» (مرز سوریه، عراق، اردن) بر آموزش برخی گروه‌های تروریستی نظارت دارند که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» و «اسود الشرقیه»‌ اشاره کرد.

 

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای آمریکا با فراهم خدمات اطلاعاتی و تسلیحات برای برخی گروها‌ی تروریستی داعشی سعی دارند برای ادامه تجاوزهای خود در سوریه اینگونه داعش را وارد سوریه کنند و نقشه‌های خود را به واسطه آنها در خاک این کشور اجرایی کنند.

ونزوئلا و سوریه بر تحکیم روابط در مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند

وزیران امور خارجه ونزوئلا و سوریه بر تعمیق روابط دوستانه و هماهنگ با ائتلاف کشورهای همسو، برای مقابله با تشدید تحریم‌های واشنگتن و متحدانش تاکید کردند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, فلسطین, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا