مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

المیادین: تلفات ائتلاف سعودی درمارب به‌۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسید

شبکه خبری المیادین به نقل از نیروهای میدانی در نبرد مارب گزارش داد : تلفات ائتلاف سعودی، نیروهای منصور هادی ، القاعده و سلفی‌ها به ۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسیده است.

 

به گزارش امروز یکشنبه، شبکه المیادین در این عملیات ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند بیش از  ۲۰۰ نفر از نیروهای ائتلاف را به اسارت درآورند.

 

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند بیشتر قسمت های شمالی سد مأرب را تحت کنترل خود درآورند و اکنون سد در تیررس آنان قرار گرفته است.

 

این شبکه خبری به نقل از منابع میدانی در نبرد مارب افزود: مناطقی که تاکنون توسط نیروهای مسلح یمن طی ۳ هفته در مارب آزاد شده حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع است.

 

در همین حال برخی از افسران ارشد و سران قبایل جریان الاصلاح یمن در حال مذاکره برای تسلیم کردن خود به ارتش و کمیته های مردمی هستند و برخی منابع هم خبر دادند که نیروهای القاعده و سلفی‌ها در اطراف مارب با نیروهای اصلاح درگیری شده‌اند.

 

شبکه المیادین در ادامه صحنه هایی از ورود ارتش یمن و کمیته های مردمی به حومه سد مارب را پخش کرد.

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

اعتراضات مجدد لبنانی‌ها: فقدان رهبری، جنبش مردم را از نفس انداخته است

نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی لبنان بار دیگر اعتراضات و تظاهراتی را دامن زده است. شماری از جاده‌های کشور مسدود شده اما درگیری شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ نداده است. در مقایسه با جنبش بزرگ سال ۲٠۱٩، صدای اعتراض لبنانی‌ها بسیار ضعیف‌تر شده است.  

ادامه

اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش, لبنان

آمریکا : بدون بازگشت ایران به برجام تحریم‌ها لغو نمی‌شوند، پول‌های ایران هم مسدود می‌ماند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، گفت که بدون دستیابی به یک مصالحه با تهران، ایالات متحد آمریکا هیچیک از تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران لغو نخواهد کرد و هیچ عجله‌ای برای رسیدن به یک توافق نااستوار با تهران از خود نشان نخواهد داد.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, تروئیکای اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, کره جنوبی, مذاکرات اتمی

تغییر موضع عربستان درباره سوریه/ ریاض در رکاب روسیه

تحلیل‌گر سیاسی سعودی نوشت: عربستان ملت سوریه و حقوق آن را تایید می‌کند و متعهد به حمایت سیاسی و انسانی در این کشور است و به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت به عنوان اساس حل بحران سوریه پایبند است.

ادامه

تحلیل, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, عربستان سعودی, یمن