رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن «گوایدو» عقب‌نشینی کرد

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین بیانیه خود در خصوص تحولات ونزوئلا، عنوان «رئیس جمهور موقت» را از نام «گوایدو» رهبر اپوزیسیون این کشور، حذف کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای، مدعی شد که نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

با این حال، آنچه در این بیانیه توجه کارشناسان و ناظران را جلب کرد؛ اشاره به نام «خوان گوایدو» بدون عنوان «رئیس جمهور موقت» یا «انتقالی» ونزوئلا است.

 

گوایدو که از حمایت غرب به ویژه آمریکا برخوردار است؛ در مقام سخنگوی پارلمان ونزوئلا، سرکردگی شورشیان را به عهده گرفت و خود را در بهمن ۹۷، رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی کرد- اقدامی که با استقبال متحدان اروپایی واشنگتن مواجه شد.

 

اما در بیانیه اخیر، برخلاف متون دیپلماتیک پیشین، خوان گوایدو ۳۷ ساله نه به‌عنوان رهبر اپوزیسیون، بلکه در کنار دیگر نیروهای سیاسی ونزوئلا طبقه بندی شده است. به همین دلیل، بسیاری از رسانه‌های اروپایی ازجمله لیبراسیون و فایننشال تایمز، این تغییر را نشانه پایان به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا توصیف کردند.

نگاه کشورهای حوزه آلبا به واکسن کوبایی کرونا

رئیس جمهوری ونزوئلا که ریاست اتحادیه کشورهای مقاومت آمریکای لاتین (آلبا) را برعهده دارد، ضمن فراخوانی دولت های آلبا برای پیشبرد روش‌های درمانی واحد، پیشنهاد امضای توافق برای دستیابی به واکسن کوبایی کرونا و آغاز مرحله کارآزمایی‌های بالینی در ونزوئلا را مطرح کرد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا

ایران؛ آمادگی۵۰هزار داوطلب، برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن “سوبرانا-۲”

کوبا باید این واکسن را بر روی انسان‌های کشوری در خارج از کوبا نیز آزمایش کنند که میزان مبتلایان بسیار دارد. میزان ابتلا به ویروس کووید۱۹ در کوبا به دلیل مدیریت مطلوب در سطحی نازل نگه داشته شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, کوبا

اقدام انسانی دولت کوبا و تولید واکسن کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بازنشر سخنان رئیس اتاق فکر گفت وگوی بین آمریکایی، براتحاد ژئوپلیتیک ایران و کوبا در تولید واکسن کرونا تاکید کرد.

ادامه

اجتماعی, امریکای لاتین, ایران, حقوق بشر, دانش, کوبا, گزارش

کوبا سال نو را با اصلاحات پولی و ارزی آغاز کرد

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۱، کوبا طرح «نظام مقررات پولی» این کشور را با هدف یکسان‌سازی واحدهای ارزی به اجرا درآورد. به باور تحلیل‌گران این اقدام در شرایط کنونی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا حائز اهمیت بسیار است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا