پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه، اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که کشورش به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که از ۲۸ مه اجرایی ... پدرو سانچز: اسپانیا به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

نخست‌وزیر نروژ امروز چهارشنبه، رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، نخست وزیر نروژ امروز (چهارشنبه) رسما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام و تاکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین به معنای حمایت از گروه‌های میانه رویی است که نقش آن‌ها در نزاع پایدار کاهش یافته است. ما ... نخست‌وزیر نروژ به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرد

ادامه

اسراییل, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, شمال اروپا, فلسطین, نروژ

دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

اشغالگران آمریکایی محصولات کشاورزی سوری‌ها را هم به سرقت بردند

منابع محلی از به سرقت بردن محصولات کشاورزی مردم سوریه توسط اشغالگران آمریکایی خبر دادند.

 

به گزارش مهر به نقل از سانا، اشغالگران آمریکایی بعد از سرقت منابع نفتی و گازی سوریه این بار اقدام به سرقت محصولات کشاورزی مردم سوریه کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران آمریکایی در مناطق تحت کنترل خود در الجزیره واقع در سوریه، کامیون‌های حامل محصولات کشاورزی مردم این مناطق را به شمال عراق منتقل می‌کنند.

 

این کامیون‌ها از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به شمال عراق منتقل می‌شوند.

 

این منابع بیان کردند که اشغالگران آمریکایی محصولات مردم سوریه از جمله گندم منطقه الطویبه و محصولات انبار شده در انبارهای شرکت «نما» را به سرقت می‌برند.

 

این اقدامات در سایه حمایت نیروهای موسوم به نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) صورت می‌گیرد.

 

پیش از این نیز، مسئولان سوری از به سرقت رفتن منابع نفتی این کشور توسط آمریکایی‌ها انتقاد کرده بودند.

کمیسیون دفاعی پارلمان عراق خواستار اخراج نظامیان آمریکایی شد

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، زمان اخراج تمامی نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکایی از عراق فرا رسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق

یونهاپ: ایران خواستار خریدتجهیزات پزشکی باپول بلوکه‌شده در کره‌جنوبی است

خبرگزاری یونهاپ از قول یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی اعلام کرد ایران خواستار استفاده ازبخشی از دارایی‌های مسدود شده خود نزد بانک‌های کره جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی