مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

آمریکا ۱۶ شرکت و یک فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز در ادامه مواضع خصمانه این کشور علیه تهران، ۱۶ شرکت و یک فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه بخش فولاد در ایران خبر داد.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام شده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC)، ۱۶ شرکت که بیشتر آنها با تولید فولاد مرتبط هستند را در لیست تحریم‌های جدید ضدایرانی خود قرار داده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این لیست شامل ۱۳ شرکت ایرانی و همچنین ۳ شرکت در کشورهای آلمان، انگلیس و چین است.

 

در این لیست به طور ویژه اسامی مجتمع فولاد صنعت بناب، مجتمع فولاد گیلان، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، مجتمع فولاد البرز غرب، مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت فولاد زرند ایرانیان به چشم می‌خورد.

 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا همچنین نام «مجید سجده» مدیر اجرایی شرکت حمل و نقل حافظ دریا آریا را در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شرکت چینی عرضه‌کننده الکترودهای گرافیتی که محصولی کلیدی در تولید فولاد به شمار می‌رود را در فهرست تحریم قرار داد .۱۲ شرکت ایرانیِ تولیدکننده فولاد و سایر محصولات فلزی نیز به همراه ۳ نمایندگی خارجی فروش یک شرکت اصلی فعال در زمینه فلزات و معدن ایران هم تحریم شدند.

خبرگزاری یونهاپ؛ ایران و کره‌ جنوبی در حال مذاکره برای آزادسازی دارایی‌های تهران هستند

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول‌های مسدود شده ایران در بانک های کره‌ای برای خرید واکسن کرونا هستند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, کره جنوبی

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و ناقض حقوق بشر آمریکا علیه سوریه شد؛ چراکه این تحریم‌ها ممکن است مانع از بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی تخریب شده در طی سال‌ها درگیری در این کشور شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه