گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه سوریه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و ناقض حقوق بشر آمریکا علیه سوریه شد؛ چراکه این تحریم‌ها ممکن است مانع از بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی تخریب شده در طی سال‌ها درگیری در این کشور شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ تارنمای رسمی سازمان ملل به نقل از النا دوهان گزارشگر ویژه این نهاد بین‌المللی در مورد تأثیرات منفی اقدامات یک جانبه اجباری بر حقوق بشر، اظهار داشت: تحریم های ایالات متحده ناقض حقوق بشر مردم سوریه است که کشورشان طی ۱۰ سال درگیری مستمر متحمل خسارات گسترده‌ای شده است.

 

به گفته این مقام سازمان ملل، قانون تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه که از ۱۷ ژوئن(۲۷ تیر) لازم الاجرا شده، می‌تواند هر شخص خارجی و حتی کارمندان شرکت‌های خارجی و سازمان‌های بشردوستانه که در بازسازی این کشور کمک کنند را هدف قرار دهد.

 

وی افزود: درگیری‌ها و خشونت‌ها اثرات مخربی بر احقاق حقوق اساسی مردم سوریه داشته و به خانه‌ها، واحدهای پزشکی، مدارس و دیگر مراکز این کشور خسارات قابل توجهی وارد کرده است.

 

النا دوهان خاطرنشان کرد: سوریه باید بتواند به کمک‌های بشردوستانه لازم دسترسی پیدا کند و زیرساخت‌های حیاتی را در این کشور بازسازی کند.

 

«سزار» یا «قیصر»  به قانونی اطلاق می‌شود که از سوی آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه سوریه از سوی ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده امضا شده است.

 

براساس این قانون، علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد شد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند، ممکن است تحریم‌هایی اعمال شود. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند یا نیازهای جنگی و فنی نیروهای این کشور علیه تروریست‌ها را تامین می‌کنند و به صورت عمدی به آنها خدمات و معلومات ارائه می‌دهند، اعمال خواهد شد.

 

تارنمای رسمی سازمان ملل به نقل از این گزارشگر ویژه اعلام کرد که اعمال این قانون می‌تواند بحران انسانی موجود در سوریه را وخیم تر کند و مردم این کشور را از امکان بازسازی زیرساخت های اساسی خود محروم کند.

 

وی با تاکید بر آنکه قانون سزار، حقوق بشر به خصوص حقوق مردم سوریه برای برخورداری از بهداشت، مسکن، سطح استاندارد زندگی و توسعه پایدار نقض می‌کند، از واشنگتن خواست تا مانع بازسازی مراکز درمانی نشود؛ چراکه فقدان امکانات مراقبت‌های بهداشتی، حق حیات همه مردم سوریه را تهدید می‌کند.

مشکل ایران در خرید واکسن کرونا با وجود تحریم آمریکا، حس بشردوستی چینی‌ها را برانگیخت

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در تاریخ ۲۸ دسامبر/۸ دی ماه، ده خبر برتر داخلی و ده خبر برتر بین‌المللی در سال جاری میلادی را اعلام کرد که با بازنشر گسترده در رسانه های بزرگ همراه شد.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, بحرین, برزیل, تحریم, ترکیه, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, همبستگی

آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر “نورد استریم ۲” سرسخت باقی می‌مانیم

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که برلین همچنان در موضع سرسخت خود در مناقشات با آمریکا درباره پروژه خط لوله انتقال گاز “نورد استریم ۲” باقی می‌ماند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, ناتو

جهان درها را به روی انگلیس بست

در پی انتشار دو گونه جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس افزون بر ۵۰ کشور جهان در حالی از ترس شیوع این بیماری مرزهای خود را به روی انگلیس بسته‌اند که هنوز دورنمای روشنی از بازگشت به روال عادی دیده نمی‌شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش