دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) از تهدید شدن خود در روند تحقیقات درباره جنایات اسرائیل خبر داد. به گزارش ایسنا، «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت در روند تحقیقات خود درباره اقدامات اسرائیل در غزه، چندین بار تهدید شده و یک مقام ارشد به او گفته که این دیوان باید بر امور ... دادستان لاهه: می‌گویند با آمریکا و متحدانش کاری نداشته باش!

ادامه

آفریقا, آمریکا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, روسیه, فلسطین, گرسنگی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

مهر تایید سازمان ملل بر حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت

مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه با اکثریت آرا به نفع قطعنامه‌ای رای داد که به فلسطینی‌ها حق تعیین سرنوشت را می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است، ۱۶۸ کشور به این قطعنامه‌ رای دادند در حالی‌که پنج کشور با آن مخالفت کرده و ۱۰ کشور رای ممتنع دادند.

 

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: حق تعیین سرنوشت حق اصلی غیرقابل دخل و تصرف ملت‌ها به خصوص ملت فلسطین است و با حق بازگشت آوارگان و حق استقلال کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس اشغالی مقترن و مرتبط است.

 

او تاکید کرد، این حق با رهایی از اشغالگری استعماری طولانی اسرائیلی مرتبط است.

 

وزیر خارجه فلسطین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا سازوکار اجرای تعهدات و مصوبات برای صیانت از حقوق ملت‌ها و ملت فلسطین را در جهت خدمت به حفظ امنیت و ثبات بین‌المللی را به ثمر برسانند.

 

وزیر فلسطینی تصریح کرد: تصویب جامع این قطعنامه پاسخی طبیعی به تلاش‌ها برای نابودی حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت‌شان و مقابله علنی با تجاوزات اسرائیل و اقدامات غیرقانونی آن است.

«ترامپیسم» ضعیف شد، ولی بر این باور نباشید که «جو بایدن» کبوتر صلح است!

درحالی که شکست ترامپ در انتخابات خبر خوب و خوشحال کننده‌ای است، ولی هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که “سیاست خارجی” جنگ‌طلبانهٔ ایالات متحده تغییری اساسی کند- نوشتهٔ کریس ناینهام، رهبر جنبش صلح.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, فرانسه, فلسطین, یمن

«شی جین پینگ»: فلسطین اصلی‌ترین مساله خاورمیانه است

«شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری خلق چین در پیامی به نشست بزرگداشت «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین» که با همت سازمان ملل برگزار شد، فلسطین را اصلی‌ترین مساله خاورمیانه عنوان کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صلح, فلسطین