کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

چین شرکت بوئینگ را تحریم کرد

وزارت خارجه چین امروز دوشنبه از تحریم شرکت بوئینگ و چند شرکت دیگر آمریکایی به دلیل فروش سلاح به تایوان خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از روزنامه مردم (People’s daily)، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های بوئینگ، لاکهید مارتین و ریتون اعمال می‌کند.

 

دلیل اعمال این تحریم‌ها، اقدام شرکت‌های آمریکایی در فروش سلاح به تایوان اعلام شده است.

 

در همین رابطه «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه در سخنانی اعلام کرده بود که پیشنهاد آمریکا مبنی بر فروش سلاح به تایوان تأثیری منفی بر روابط پکن- واشنگتن خواهد داشت.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: چین با توجه به تحولات پیرامون این مسئله، پاسخ لازمی را در این باره خواهد داد.

 

این در حالی است که چین همواره به آمریکا و متحدان غربی درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چین واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

 

با این وجود، آمریکای تحت امر دونالد ترامپ با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

 

لازم به ذکر است، چین منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می‌داند.

اروپا منتظر انتخابات آمریکا برای گشایش اینستکس است

رییس اتاق بازرگانی ایران و اتریش اظهار داشت: فکر می‌کنم تا حد زیادی به بازیگران اینستکس معلوم شده که فعال شدن آن نیاز به چراغ سبز آمریکا دارد که شرکت‌های اروپایی بتوانند از ایران نفت و فرآورده‌های نفتی بخرند یا خریداران کشورهای دیگر بتوانند مبلغ خرید نفت را از طرق بانکی به اینستکس برسانند.

ادامه

اتریش, اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, ژاپن, سوریه, عراق, کره جنوبی, مذاکرات اتمی, هندوراس

“وال‌استریت‌ ژورنال” ؛ فروش نفت ایران از طریق بندر فاوِ عراق به نام نفت عراق

جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا اقدام به قاچاق نفت خام خود از طریق استفاده از آب‌های عراق می‌کند. گفته می‌شود که نفت ایران در بندر فاو به نفتکش‌های دیگر منتقل شده و به نام نفت عراق صادر می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

در اقدامی غیرانسانی؛ تحریم‌های امریکا در سال گذشته بیش از ۵.۵ میلیارد دلار خسارت به کوبا وارد کرده است

کوبا اعلام کرد، تحریم تجاری چند دهه‌ای آمریکا که تحت دولت کنونی واشنگتن شدیدتر شده، طی سال مالی گذشته به طور کلی بیش از پنج میلیارد دلار هزینه برای این کشور به همراه داشت و به توانایی‌اش در مقابله با پاندمی کرونا لطمه زد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کوبا

وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج نهاد ایرانی را تحریم کرد

«دفتر کنترل دارائی‌های خارجی» وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا با تکرار ادعاهای پیشین خود پنج نهاد ایرانی را به تلاش برای اثرگذاری بر فرآیند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور متهم کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان