اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد نیرو‌های روسیه در نیجر به رغم پایگاه مشترک به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که نیرو‌های روسیه در همان پایگاهی در نیجر مستقر هستند که سربازان آمریکایی هستند. وی خاطرنشان کرد: روس‌ها در یک مجتمع جداگانه هستند و به ... حضور نیرو‌های روسی و آمریکایی در یک پایگاه مشترک در نیجر

ادامه

آفریقا, آمریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, غرب آفریقا, نیجر

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه با هدف از بین‌بردن هسته‎‌های مخفی داعش

نیروی زمینی ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را برای از بین بردن هسته‎‌های مخفی داعش آغاز کرده است.

 

به گزارش خبرنگاران جوان به نقل از المصدر، ارتش سوریه امروز (سه شنبه) عملیات گسترده و بیابانی خود را با هدف از بین بردن شمارِ بسیاری از هسته‎‌های مخفی گروه تروریستی داعش در بیابان شام آغاز کرده است.

 

این عملیات از سوی نیروهای «لواء قدس» و «نیرو‌های دفاع ملی» (NDF) پشتیبانی می‌شود و ارتش سوریه قصد دارد تا چندین منطقه در بیابان شام را هدف قرار داده تا هسته‎‌های مخفی این گروه تروریستی را منهدم کند.

 

بر اساس گزارش‌ها این عملیات تاکنون بسیار موفق بوده و بسیاری از مخفیگاه‌ها از میان برداشته شده است. همچنین شمار زیادی از تسلیحات این گروه تروریستی که در بیایان شام پنهان شده بود نیز در این عملیات کشف شده است.

 

در این عملیات هواپیما‌های شناسایی و هلیکوپتر‌های کشور روسیه نیز به یاری ارتش سوریه شتافته‌اند تا در پیشبرد آن به این کشور کمک کنند. یکی از ژنرال‌های روسیه هفته گذشته در «دیر الزور» به دست این گروه کشته شد.

 

امروز صبح اخباری مبنی بر وجود ۱۰ هزار عنصر مسلح داعشی در عراق و سوریه منتشر شد. بر این اساس، «ولادیمیر فورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان، از وجود بیش از ۱۰ هزار عنصر مسلح وابسته داعش در عراق و سوریه خبر داد.

 

او گفت: گروهک‌های زیرزمینی داعش در سراسر عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی همچنان فعال هستند.

 

پیشتر نیز «احمد الشریفی» کارشناس مسائل نظامی و امنیتی عراق تاکید کرده بود که در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به نقش کارکردی داعش در عراق و سوریه وجود دارد.

 

او اعلام کرد: در چارچوب ایجاد توازن بین‌المللی در عرصه جهانی تمایلی برای پایان دادن به حضور داعش در عراق و چه بسا در سوریه و رفتن به سوی مرحله جدید یعنی انتقال این گروه تروریستی به شمال و غرب آفریقا وجود دارد.

 

در همین راستا، «رابرت وایت» فرمانده ارتش آمریکا نیز مدعی شد که به تعهد خود برای شکست گروه تروریستی داعش در عراق ادامه می‌دهد و به مشارکت خود با بغداد در این راستا متعهد است.

تلاش‌های بی‌وقفه آمریکا برای احیای داعش در رقه سوریه

طی ماه‌های اخیر درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای مسلح داعش در اطراف منطقه التنف تحت کنترل آمریکا رخ داده که نشان از تلاش و تمایل این کشور برای احیای داعش در رقه سوریه دارد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه