امضای تفاهمنامه برزیل و سازمان جهانی کار برای توسعه عدالت اجتماعی در کشورهای سه قاره نیم کره جنوبی

طرح راه اندازی یک برنامه جدید همکاری کشورهای قاره‌های نیم‌کره جنوبی، نمایندگان سازمان جهانی کار، دولت برزیل و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کشورهای قاره‌های جنوبی را در ژنو گرد هم آورد. امضای تفاهمنامه برزیل و سازمان جهانی کار برای توسعه عدالت اجتماعی در کشورهای سه قاره نیم کره جنوبی به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل ... امضای تفاهمنامه برزیل و سازمان جهانی کار برای توسعه عدالت اجتماعی در کشورهای سه قاره نیم کره جنوبی

ادامه

آفریقا, آمریکای لاتین, اقتصادی, اقیانوسیه, برابری اجتماعی, برزیل, تبعیض جنسیتی, خبر, سازمان بین‌المللی کار, عدالت اجتماعی, کار کودکان, کارگری

استثمار کودکِان کار در رژیم ولایی پابرجاست/ چرا شهرداران بابت بهره‌کشی پیمانکاران از کودکان استیضاح نشدند؟!

رییس اندیشکده بین المللی کرامت انسانی و نایب رئیس انجمن علمی حقوق کودک ایران به کار بردن برخی واژگان و اصطلاحات در مورد کودکان از جمله “کودکان زباله گرد” را مغایر با شان و کرامت انسانی کودک و مایه تاسف و تاثر عنوان کرد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, استثمار, ایران, تحلیل, حقوق کودک, عدالت اجتماعی, کارگری, کودکان کار

مارکس: «روز کاری» و مبارزه طبقاتی

همان‌طور که مارکس در سرمایه جلد نخست شرح می‌دهد، مبارزه برای تعیین روزکاری، جنگ داخلی طولانی و پنهان میان سرمایه‌داران و طبقه کارگر بود که بیش از نیم سده به‌درازا کشید.

ادامه

اروپا, استثمار, امریکا, انگلستان, جهان, دیدگاه, سازمان بین‌المللی کار, سرمایه‌داری, کارگری, مارکسیسم, نئولیبرالیسم

پنجمین کنفرانس جنبش جهانی علیه کار کودکان در آفریقای جنوبی

بیش از ۱۰۰۰ نماینده از دولت‌ها، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، آژانس‌های سازمان ملل، جامعه مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای در کنفرانس جهانی کار کودک در دوربان، آفریقای جنوبی شرکت کردند.

ادامه

ارژانتین, افریقای جنوبی, برزیل, جهان, حقوق بشر, حقوق کودک, خبر, کارگری, نروژ, هلند

کار کودکان در آمریکا/ حکم‌های بالایِ زندان برای تامین نیروی کار در زندان‌های خصوصی

کمبود نیروی انسانی در ایالات‌متحده به چالشی بزرگ برای این کشور تبدیل شده است. کارفرمایان مدت‌هاست برای تامین کارگر مورد نیاز خود به استخدام نوجوانان و کودکان زیر سن قانونی روی آورده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, کارگری, کودکان کار, مقاله

یک کودک کار در کوت عبدالله بر اثر برخورد با خودرو جان خود را از دست داد

شب گذشته یک کودک کار در منطقه کوت عبدالله اهواز حین کارجمع‌آوری زباله پس از برخورد با خودرو جان خود را از دست داد.

 

به گزارش ایلنا، شب گذشته (یکم شهریور ماه) یک کودک ۱۱ ساله حین جمع‌آوری کارتن و مواد پلاستیکی در یکی از خیابان‌های شهر کوت عبدالله در اهواز بر اثر برخورد با یک خودرو و به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

 

طبق گزارش مردمی؛ این کودک ۱۱ ساله سالهاست به همراه خواهر کوچکتر از خود شب‌ها مشغول جمع‌آوری زباله است و ماحصل هر شب را برای مادر و چند خواهر و برادر دیگر می‌بردند.

 

از قرار معلوم؛ ماه گذشته نیز دو کودک کار در منطقه ملاشیه دچار حادثه شدند و جان باختند.

کودکی‌هایی که در کوره می‌سوزند

شاید «شکرانه» در کلاس انشای مهرماه امسالش از تابستانی بنویسد که در لابلای هزاران خشت خام گذشت؛ از روزهایی که آجرهای سنگین را با دستان کوچکش جا به جا کرد، برای خودش خانه‌های بزرگ و رویایی ساخت و با شیطنتی دخترانه صورتک‌های شاد و خندان را روی خشت خام نقش زد.

ادامه

ایران, حقوق کودک, کارگری, کودکان کار, گزارش

کرونا کودکان بیشتری را وارد چرخه کار می‌کند

نشست تخصصی اینستاگرامی شبکه یاری کودکان کار به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان امروز، ۲۲ خرداد به موضوع ریشه‌یابی و اشکال مختلف کار کودک، پیامدهای اجتماعی-اقتصادی کرونا بر کودکان به ویژه کودکان کار پرداخت.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق کودک, کودکان کار, گزارش