پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

خرید انحصاری «رمدسیور»، داروی کمک به بهبود مبتلایان به کرونا توسط آمریکا

وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) آمریکا اعلام کرده که دولت این کشور نیم میلیون دوز از داروی «رمدسیور»، تایید شده برای کمک به بهبود مبتلایان به کرونا را خریداری کرده است؛ اقدامی که به گفته کارشناسان زنگ هشدار را با توجه به اتمام ذخایر این دارو برای اروپا به صدا درآورده است.

 

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای روزنامه گاردین، آمریکا تقریبا همه ذخایر سه ماه آینده یکی از دو داروی تایید شده برای مداوای کووید-۱۹ را خریداری کرده و چیزی را برای بریتانیا، اروپا یا بقیه کشورهای جهان باقی نگذاشته است.

 

به گزارش ایرنا؛ این گزارش افزود: کارشناسان و کمپین کنندگان درباره اقدام یکجانبه آمریکا درباره داروی رمدسیور و تبعات گسترده تر آن در صورت تولید واکسن هشدار داده‌اند.

 

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون نشان داده که آماده است برای حفظ موجودی دارویی مورد نیاز آمریکا پیشنهاد قیمت بالاتری را نسبت به سایر کشورها دهد و امتیاز بیشتری کسب کند.

 

رمدسیور اولین داروی تایید شده است که به پزشکان آمریکایی اجازه می دهد از آن برای مداوای کووید-۱۹ استفاده کنند. این دارو را شرکت «گیلیاد» تولید کرده و تاکنون نشان داده که روند بهبود بیماران مبتلا به کرونا تسریع کرده است.

 

دور آزمایشی این دارو متشکل از ۱۴۰ هزار دوز از آن در سراسر جهان توزیع و مصرف شده است.

 

آمریکا تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز از این دارو را که همه تولید شرکت گیلیاد برای ماه ژوئیه (تیر) است و ۹۰ درصد تولید آگوست و سپتامبر (مرداد-شهریور) است.

 

این دارو که برای مداوای بیماری ابولا ساخته شده و تحت لیسانس شرکت گیلیاد است، یعنی هیچ شرکت دیگری در کشورهای ثروتمند نمی‌تواند آن را تولید کند.

 

خرید ذخایر داروی رمدسیور در جهان صرفا واکنش آمریکا به گسترش و آمار بالای تلفات ناشی از آن نیست. دولت ترامپ شعار «آمریکا در اولویت است» را ظاهرا به موضوع همه گیری بیماری کووید-۱۹ تعمیم داده است.

 

مدیریت ناکارامد دولت ترامپ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آمریکا خشم عمومی را برانگیخته است و به یکی از مسائل مهم در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ تبدیل شده است و باعث شده که در نظرسنجی ها انتخاباتی از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب بیفتد.

 

تازهترین آمار نشان می‌دهد آمریکا در صدر کشورهای مبتلا به کرونا است. تاکنون ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۵۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر جان باخته‌اند.

سی ان ان ؛ آمریکا، تنهاتر از همیشه

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی درباره پیامد سه سال و نیم حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید نوشت: بنابر «دکترین ترامپ» مبنی بر «اول آمریکا» و عملکرد وی در طول حضور در کاخ سفید، به نظر می‌رسد که آمریکا اکنون تنهاتر از هر زمان دیگری است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, تبعیض‌نژادی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, مقاله, ناتو