آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

“تعقیب قضایی ترامپ توسط ایران” در رسانه‌های خارجی

خبر صدور حکم تعقیب قضایی ۳۶ تن که در پرونده ترور سردار سپهبد سلیمانی نقش داشته‌اند در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

 

به گزارش ایسنا، علی القاصی مهر دادستان تهران در جلسه امروز مسئولان قضایی تاکید کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

 

این خبر در رسانه‌های خارجی به طور گسترده منتشر و واکنش‌های گوناگونی را در پی داشته است.

 

خبرگزاری رویترز با پرداختن به صحبت‌های القاصی مهر نوشت که دستور دستگیری دونالد ترامپ در پی ترور قاسم سلیمانی صادر شده است.

 

شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از دادستان تهران نوشت که دستور تعقیب قضایی ترامپ و ۳۵ شخص دیگر توسط ایران صادر شده و این کشور در این زمینه از اینترپل یاری خواسته است.

 

ایندین اکپسرس نیز با بازنشر این خبر نوشت: این تصمیم می‌تواند نشانگر تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا – که به طور یکجابنه از توافق هسته‌ای خارج شد- باشد.

 

روزنامه نیویورک تایمز با پرداختن به این خبر اشاره کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و ۳۵ شخص دیگر به اتهام «قتل» و «اقدام تروریستی» تحت تعقیب قضایی ایران قرار گرفته‌اند.

 

بیزینس اینسایندر نیز تاکید کرد که ایران برای دستگیری رئیس‌جمهور آمریکا از اینترپل تقاضای کمک کرده است.

 

اکونومیک تایمز نیز در خبر دیگری نوشت که ترامپ حتی با وجود صدور حکم قضایی علیه او ممکن است با تهدید دستگیری روبرو نشود.

 

روزنامه گاردین نیز با تاکید بر اینکه القاصی مهر هویت کسی از این ۳۶ شخص به جز ترامپ را مشخص نکرده است، اعلام کرد که اینترپل تاکنون به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر درخصوص این مهم پاسخی نداده است.

 

اورشلیم پست نیز در خبری کوتاه، حکم دستگیری دونالد ترامپ توسط ایران را انعکاس داده است.

 

خبر تحت تعقیب قرار گرفتن ترامپ همچنین در رسانه‌های الجزیره، اکسپرس، ایندیپندنت، رادیو آزاد اروپا، نشنال، تلگراف، سی‌ان‌ان، دیلی میل، العربیه، فرانس ۲۴ ،نیوزویک و … نیز به طور گسترده منتشر شده است.

 

این در حالی است که روزنامه نشنال مدعی شده که اینترپل از درخواست ایران برای اعلام هشدار قرمز علیه رئیس‌جمهور آمریکا پیروی نمی‌کند.

 

به گزارش ایندیپندنت؛ برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا که در ریاض حضور دارد در واکنش به این خبر گفته است که «این یک نمایش سیاسی حکومت ایران است و فقط انگیزه سیاسی دارد و یک بازی و نمایش تبلیغاتی به نظر میرسد که کسی آن را جدی نخواهد گرفت».

 

هوک گفته است که این حرکت مقامات ایرانی‌ آنها را «احمق» نشان خواهد داد.

 

بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۹۸ قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد‌الشعبی عراق و چند همراه آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد کشته شدند.

 

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ صادر کرده بود.

واکنش چین به دخالت آمریکا و گروه ۷ در امور داخلی این کشور

چین امروز پنجشنبه همزمان به امضای مصوبه کنگره آمریکا توسط دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور برای تحریم مقام‌های پکن و همچنین بیانیه مشترک اعضای گروه هفت که در آن خواستار بازنگری در «لایحه امنیتی هنگ‌کنگ» شده بودند واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, تجزیه‌طلبی, تروریسم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا